Arthur D. Little: Duitser hecht aan eigen auto

Voor bijna 90 procent van de Duitsers blijft de eigen auto de hoofdrol spelen in de mobiliteit. Ondanks nieuwe vormen van mobiliteit, zal die eigen auto ook over een jaar of tien even belangrijk blijven.

Dat blijkt uit een onderzoek ‘Global Automotive Mobility Study’ dat Arthur D. Little heeft uitgevoerd onder 6.500 automobilisten in een aantal grote landen. Ook in andere landen als Italië of China geeft hooguit één op de vijf huidige autorijders aan die auto in de toekomst mogelijk wel te kunnen missen. Als belangrijkste reden geven de auto-aanhangers aan dat eigen vervoer hen onafhankelijkheid biedt. Ook het comfort speelt een grote rol terwijl daarnaast velen noemen dat je met je eigen auto van deur tot deur kunt rijden want met andere vormen van vervoer meestal niet mogelijk is. Opvallend: de meeste ondervraagden stellen dat de auto niet van belang is voor hun status of om op te vallen.

Arthur D. Little: Duitser hecht aan eigen auto - Automobielmanagement.nl

Arthur D. Little: Duitser hecht aan eigen auto

Voor bijna 90 procent van de Duitsers blijft de eigen auto de hoofdrol spelen in de mobiliteit. Ondanks nieuwe vormen van mobiliteit, zal die eigen auto ook over een jaar of tien even belangrijk blijven.

Dat blijkt uit een onderzoek ‘Global Automotive Mobility Study’ dat Arthur D. Little heeft uitgevoerd onder 6.500 automobilisten in een aantal grote landen. Ook in andere landen als Italië of China geeft hooguit één op de vijf huidige autorijders aan die auto in de toekomst mogelijk wel te kunnen missen. Als belangrijkste reden geven de auto-aanhangers aan dat eigen vervoer hen onafhankelijkheid biedt. Ook het comfort speelt een grote rol terwijl daarnaast velen noemen dat je met je eigen auto van deur tot deur kunt rijden want met andere vormen van vervoer meestal niet mogelijk is. Opvallend: de meeste ondervraagden stellen dat de auto niet van belang is voor hun status of om op te vallen.