Autobranche omarmt Concours d’Elegance Soestdijk

Morgen en zondag vindt de première plaats van Concours d’Elegance Soestdijk. Het meest prestigieuze klassieker- en oldtimerevenement van Nederland is verhuisd van Paleis Het Loo naar Paleis Soestdijk. De nieuwe locatie heeft geleid tot opvallend veel commitment van importeurs, klassieker specialisten en andere automotive spelers.

Met de verhuizing naar de voormalig residentie van Koningin Juliana en Prins Bernhard profileert het concours d’Elegance Soestdijk zich nog nadrukkelijker als klassiekerevent in de trend van events als Pebble Beach, Goodwood Revival en Villa d’Este.

Serieuze participatie

Het nieuwe elan heeft alvast geleid tot serieuze participatie vanuit de automobielbranche. Zo zal Peugeot aanwezig zijn met een mooie selectie coupés uit de rijke geschiedenis van het merk. De Fransozen zullen op Soestdijk het verleden koppelen aan het heden met de aanwezigheid van de e-Legend, de EV coupé waarbij de vormgeving sterk hint naar de 504 Coupe.

Hoogtepunten

De collega’s van Citroën hebben Soestdijk gekozen om haar 100-jarig bestaan te vieren. Recht voor het paleis presteert het jarige Franse merk een dertigtal hoogtepunten uit haar bestaan. Daarnaast profileren ook Volvo, Maserati, Maybach en McLaren zich tijdens het Concours d’Elegance Soestdijk.

Graham Eight

Opvallend is ook de deelname van smeermiddelenproducent Eni, ook bekend onder de merknaam AGIP. De Italianen zijn ambassadeur van de Eni Pre-War Sprint waarbij vooroorlogse sport- en racewagens in actie komen. Eni brengt ook een bijzondere racewagen mee naar Soestdijk: de Amerikaanse Graham Eight ‘Lucenti Indianapolis Special’ (foto), een one off die in 1934 als 10e eindigde in Indy 500.

Lightyear

Ook een jong merk als Tesla ziet het tweedaagse klassiekerconcours als een uitgelezen kans om potentiële klanten kennis te laten maken met hun elektrische auto’s. Nog meer EV-nieuws is te zien bij Lightyear, de Nederlandse fabrikant van de One, de dankzij zonnepanelen zelfladende elektrische auto.

Autobranche omarmt Concours d’Elegance Soestdijk - Automobielmanagement.nl

Autobranche omarmt Concours d’Elegance Soestdijk

Morgen en zondag vindt de première plaats van Concours d’Elegance Soestdijk. Het meest prestigieuze klassieker- en oldtimerevenement van Nederland is verhuisd van Paleis Het Loo naar Paleis Soestdijk. De nieuwe locatie heeft geleid tot opvallend veel commitment van importeurs, klassieker specialisten en andere automotive spelers.

Met de verhuizing naar de voormalig residentie van Koningin Juliana en Prins Bernhard profileert het concours d’Elegance Soestdijk zich nog nadrukkelijker als klassiekerevent in de trend van events als Pebble Beach, Goodwood Revival en Villa d’Este.

Serieuze participatie

Het nieuwe elan heeft alvast geleid tot serieuze participatie vanuit de automobielbranche. Zo zal Peugeot aanwezig zijn met een mooie selectie coupés uit de rijke geschiedenis van het merk. De Fransozen zullen op Soestdijk het verleden koppelen aan het heden met de aanwezigheid van de e-Legend, de EV coupé waarbij de vormgeving sterk hint naar de 504 Coupe.

Hoogtepunten

De collega’s van Citroën hebben Soestdijk gekozen om haar 100-jarig bestaan te vieren. Recht voor het paleis presteert het jarige Franse merk een dertigtal hoogtepunten uit haar bestaan. Daarnaast profileren ook Volvo, Maserati, Maybach en McLaren zich tijdens het Concours d’Elegance Soestdijk.

Graham Eight

Opvallend is ook de deelname van smeermiddelenproducent Eni, ook bekend onder de merknaam AGIP. De Italianen zijn ambassadeur van de Eni Pre-War Sprint waarbij vooroorlogse sport- en racewagens in actie komen. Eni brengt ook een bijzondere racewagen mee naar Soestdijk: de Amerikaanse Graham Eight ‘Lucenti Indianapolis Special’ (foto), een one off die in 1934 als 10e eindigde in Indy 500.

Lightyear

Ook een jong merk als Tesla ziet het tweedaagse klassiekerconcours als een uitgelezen kans om potentiële klanten kennis te laten maken met hun elektrische auto’s. Nog meer EV-nieuws is te zien bij Lightyear, de Nederlandse fabrikant van de One, de dankzij zonnepanelen zelfladende elektrische auto.