Dit stelt Mike Wade, een professor in innovatie aan de Universiteit van Lausanne en blogger over autozaken.

Wade was één van de eersten die in Zwitserland in een Tesla S rondreed. "Dat was, achteraf, eigenlijk erg stom. Er waren nauwelijks laadstations, je las steeds dat de batterijen in brand vlogen en niemand wist eigenlijk wat er na een paar jaar nog van die auto over zou zijn."
Maar vandaag de dag ziet het plaatje er heel anders uit, denkt Wade. Porsche, Cadillac en Ford werken allemaal aan elektrische auto’s om met Tesla te concurreren. Op de Autoshow van Geneve toonden vrijwel alle grote merken ook prototypes van elektrische of hybride auto’s. Vergeet ook vooral niet, voegt Wade daar aan toe, dat hightechgiganten als Apple, Google en Samsung allemaal bezig zijn met een elektrische auto. ‘’Die vloedgolf is niet meer te stoppen." Betekent dat ook het einde van de auto op fossiele brandstoffen? "Ja, dat denk ik wel, en dan ook nog veel eerder dan we verwachten. Dat heeft weinig te maken met duurzaamheid maar meer met het gemak van elektrische auto’s. Ik kan hem gewoon als ik thuis kom in het stopcontact steken. Ik hoef ook haast nooit naar de garage omdat hij ge-update of gerepareerd kan worden terwijl hij voor de deur staat."

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding