Ford en Audi motoren winnen weer

De 1.0-liter EcoBoost-motor van Ford is voor het vijfde achtereenvolgende jaar uitgeroepen tot beste motor in zijn klasse tijdens de International Engine of the Year verkiezing in Stuttgart. Ook Audi won weer in de 2-liter tot 2,5-liter categorie met de 2.5 TFSI-motor. Dat was de zevende keer op rij.

Ford Ecoboost

De zuinige driecilinder EcoBoost-motor werd door een panel van 65 autojournalisten uit 31 landen benoemd tot "Best Engine Under 1.0-litre".De jury was erg te spreken over de combinatie van rijcomfort, prestaties, zuinigheid, verfijning en technologie. Sinds de introductie heeft de motor tot nu toe elk jaar gewonnen in deze klasse. Dit jaar liet de motor 32 concurrenten achter zich, 19 meer dan in 2012. Eén op de vijf nieuwe Fords die in 2015 in Europa zijn verkocht, is uitgerust met de 1.0-litermotor. Op de Nederlandse markt is dit aandeel nog veel hoger.

De juryleden die zich voor de Audi-motor uitspraken, waren het met elkaar eens: "Er zijn slechts enkele motoren op de markt met zo’n sterk karakter, maar deze vijfcilinder brengt herinneringen terug aan de unieke sound van de Groep B rallymotor uit de jaren ’80. De 2.5 TFSI van Audi is niet alleen qua prestaties indrukwekkend, maar is ook nog eens heel herkenbaar." "De vijfcilindermotor is één van de langste tradities binnen onze onderneming en we blijven de krachtbron continu doorontwikkelen," verklaart Dr. Stefan Knirsch, lid van de Raad van Bestuur voor Technische Ontwikkeling van Audi AG.

Ford en Audi motoren winnen weer - Automobielmanagement.nl

Ford en Audi motoren winnen weer

De 1.0-liter EcoBoost-motor van Ford is voor het vijfde achtereenvolgende jaar uitgeroepen tot beste motor in zijn klasse tijdens de International Engine of the Year verkiezing in Stuttgart. Ook Audi won weer in de 2-liter tot 2,5-liter categorie met de 2.5 TFSI-motor. Dat was de zevende keer op rij.

Ford Ecoboost

De zuinige driecilinder EcoBoost-motor werd door een panel van 65 autojournalisten uit 31 landen benoemd tot "Best Engine Under 1.0-litre".De jury was erg te spreken over de combinatie van rijcomfort, prestaties, zuinigheid, verfijning en technologie. Sinds de introductie heeft de motor tot nu toe elk jaar gewonnen in deze klasse. Dit jaar liet de motor 32 concurrenten achter zich, 19 meer dan in 2012. Eén op de vijf nieuwe Fords die in 2015 in Europa zijn verkocht, is uitgerust met de 1.0-litermotor. Op de Nederlandse markt is dit aandeel nog veel hoger.

De juryleden die zich voor de Audi-motor uitspraken, waren het met elkaar eens: "Er zijn slechts enkele motoren op de markt met zo’n sterk karakter, maar deze vijfcilinder brengt herinneringen terug aan de unieke sound van de Groep B rallymotor uit de jaren ’80. De 2.5 TFSI van Audi is niet alleen qua prestaties indrukwekkend, maar is ook nog eens heel herkenbaar." "De vijfcilindermotor is één van de langste tradities binnen onze onderneming en we blijven de krachtbron continu doorontwikkelen," verklaart Dr. Stefan Knirsch, lid van de Raad van Bestuur voor Technische Ontwikkeling van Audi AG.