Renault stelt leerstoel elektrische aandrijving in

Renault heeft samen met de technische hogeschool Ecole Centrale de Nantes de naar haar zeggen eerste leerstoel voor onderzoek naar en informatie over elektrische aandrijving van auto’s opgericht.

"Renault is al enkele jaren bezig met de elektrificatie van auto’s. Met de nieuwe leerstoel beogen we geavanceerde technologieën voor de aandrijfsystemen te ontwikkelen teneinde nieuwe wegen te vinden om de prestaties, de robuustheid, de veiligheid en de kosten van elektrische en hybride auto’s te optimaliseren,” zei Philippe Schulz, directeur elektrische en hybride voertuigen bij Renault.

In Europa zijn in het eerste halfjaar 50 duizend nieuwe EV’s geregistreerd, dat is 11 procent meer dan in 2015. Frankrijk is tegenwoordig de grootste nationale markt, gevolgd door Noorwegen waar 13 procent van de auto’s nu al elektrisch is. In dat kader versnellen de autofabrikanten de ontwikkeling van hun aanbod van auto’s met zero-emissie, aldus Renault, dat zelf in Europa met een aandeel van 27 procent marktleider is bij personen- en bestelwagens.

Bij de Ecole Centrale de Nantes is al een dertigtal onderzoekers, ingenieurs en professoren actief op dit vakgebied. Renault en de hogeschool zelf stellen voor de eerste vijf jaar samen 4,6 miljoen euro beschikbaar voor de leerstoel en de omringende activiteiten.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Renault stelt leerstoel elektrische aandrijving in - Automobielmanagement.nl

Renault stelt leerstoel elektrische aandrijving in

Renault heeft samen met de technische hogeschool Ecole Centrale de Nantes de naar haar zeggen eerste leerstoel voor onderzoek naar en informatie over elektrische aandrijving van auto’s opgericht.

"Renault is al enkele jaren bezig met de elektrificatie van auto’s. Met de nieuwe leerstoel beogen we geavanceerde technologieën voor de aandrijfsystemen te ontwikkelen teneinde nieuwe wegen te vinden om de prestaties, de robuustheid, de veiligheid en de kosten van elektrische en hybride auto’s te optimaliseren,” zei Philippe Schulz, directeur elektrische en hybride voertuigen bij Renault.

In Europa zijn in het eerste halfjaar 50 duizend nieuwe EV’s geregistreerd, dat is 11 procent meer dan in 2015. Frankrijk is tegenwoordig de grootste nationale markt, gevolgd door Noorwegen waar 13 procent van de auto’s nu al elektrisch is. In dat kader versnellen de autofabrikanten de ontwikkeling van hun aanbod van auto’s met zero-emissie, aldus Renault, dat zelf in Europa met een aandeel van 27 procent marktleider is bij personen- en bestelwagens.

Bij de Ecole Centrale de Nantes is al een dertigtal onderzoekers, ingenieurs en professoren actief op dit vakgebied. Renault en de hogeschool zelf stellen voor de eerste vijf jaar samen 4,6 miljoen euro beschikbaar voor de leerstoel en de omringende activiteiten.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding