Toyota blijft ook trouw aan waterstof

Toyota mag dan net een nieuwe divisie voor elektrische auto’s hebben opgericht, het Japanse bedrijf blijft ook trouw aan waterstof. Toyota hoopt een nieuwe versie van de Mirai, die met behulp van waterstofceltechnologie rijdt, te presenteren voor of tijdens de Olympische Spelen die in 2020 in Tokyo worden gehouden.

GreenFleet Event 2019; debatteer mee!

"De 2020 Olympiade kan de juiste locatie worden om de nieuwe Mirai aan de wereld te tonen," vertelde Kuyotaka Ise, hoofd ‘advanced research’ aan de Financial Times. "De verkopen van de Prius namen snel toe met de tweede generatie. We weten niet zeker of dat met dit model net zo snel zal gaan maar we hopen het aantal eenheden wel snel op te voeren. We mikken daarbij op die van de Prius," aldus Ise. Van de eerste versie van die auto werden er niet meer dan 150.000 verkocht maar met de tweede generatie liep dat snel op naar nu rond de 1,2 miljoen.

Toyota leek tot op heden vooral te mikken op waterstof als nieuwe aandrijftechnologie voor haar auto’s. Eerder deze week deelde het bedrijf echter opeens mee dat er een nieuwe EV-divisie is gevormd. Die wordt geleid door de drie hoogste functionarissen, president Akio Toyoda en zijn beide vice-presidenten.

Toyota blijft ook trouw aan waterstof - Automobielmanagement.nl

Toyota blijft ook trouw aan waterstof

Toyota mag dan net een nieuwe divisie voor elektrische auto’s hebben opgericht, het Japanse bedrijf blijft ook trouw aan waterstof. Toyota hoopt een nieuwe versie van de Mirai, die met behulp van waterstofceltechnologie rijdt, te presenteren voor of tijdens de Olympische Spelen die in 2020 in Tokyo worden gehouden.

GreenFleet Event 2019; debatteer mee!

"De 2020 Olympiade kan de juiste locatie worden om de nieuwe Mirai aan de wereld te tonen," vertelde Kuyotaka Ise, hoofd ‘advanced research’ aan de Financial Times. "De verkopen van de Prius namen snel toe met de tweede generatie. We weten niet zeker of dat met dit model net zo snel zal gaan maar we hopen het aantal eenheden wel snel op te voeren. We mikken daarbij op die van de Prius," aldus Ise. Van de eerste versie van die auto werden er niet meer dan 150.000 verkocht maar met de tweede generatie liep dat snel op naar nu rond de 1,2 miljoen.

Toyota leek tot op heden vooral te mikken op waterstof als nieuwe aandrijftechnologie voor haar auto’s. Eerder deze week deelde het bedrijf echter opeens mee dat er een nieuwe EV-divisie is gevormd. Die wordt geleid door de drie hoogste functionarissen, president Akio Toyoda en zijn beide vice-presidenten.