Bosch daagt autobouwers uit met e-Axle

De Bosch e-Axle is een alles-in-een-oplossing voor autofabrikanten. Bosch heeft het over electric axle drive, vandaar de naam e-Axle. Bosch brengt drie aandrijfcomponenten – de motor, elektronica en transmissie – onder in één aandrijfmodule. De componenten zijn heel flexibel, waardoor de e-Axle volgens Bosch geschikt is voor hybrides, plug-inhybrides, volledig elektrische auto’s, SUV’s en zelfs lichte bedrijfswagens.

Bosch daagt autobouwers uit met e-Axle

Productie in 2019
"De e-Axle is de ‘start-up’ aandrijflijn voor elektrische auto’s, ook voor gevestigde autofabrikanten. Het stelt ze in staat om te besparen op waardevolle ontwikkelingstijd en hun elektrische voertuigen aanzienlijk sneller op de markt te brengen", zegt Dr. Rolf Bulander, member of the board of management of Robert Bosch GmbH. Nu al vinden er tests met de e-Axle plaats bij klanten.

Tot 408 pk en 6000 Nm

Massaproductie staat in de planning voor 2019. De aandrijflijn kan 50 tot 300 kW (68 tot 408 pk) leveren en een koppel van minimaal 1.000 tot 6.000 Nm. Niet slecht voor een aandrijfmodule van slechts 90 kilogram. De aandrijfunit kan zowel op de vóór- als achteras geplaatst worden. Of op beide natuurlijk.

Bosch daagt autobouwers uit met e-Axle - Automobielmanagement.nl

Bosch daagt autobouwers uit met e-Axle

De Bosch e-Axle is een alles-in-een-oplossing voor autofabrikanten. Bosch heeft het over electric axle drive, vandaar de naam e-Axle. Bosch brengt drie aandrijfcomponenten – de motor, elektronica en transmissie – onder in één aandrijfmodule. De componenten zijn heel flexibel, waardoor de e-Axle volgens Bosch geschikt is voor hybrides, plug-inhybrides, volledig elektrische auto’s, SUV’s en zelfs lichte bedrijfswagens.

Bosch daagt autobouwers uit met e-Axle

Productie in 2019
"De e-Axle is de ‘start-up’ aandrijflijn voor elektrische auto’s, ook voor gevestigde autofabrikanten. Het stelt ze in staat om te besparen op waardevolle ontwikkelingstijd en hun elektrische voertuigen aanzienlijk sneller op de markt te brengen", zegt Dr. Rolf Bulander, member of the board of management of Robert Bosch GmbH. Nu al vinden er tests met de e-Axle plaats bij klanten.

Tot 408 pk en 6000 Nm

Massaproductie staat in de planning voor 2019. De aandrijflijn kan 50 tot 300 kW (68 tot 408 pk) leveren en een koppel van minimaal 1.000 tot 6.000 Nm. Niet slecht voor een aandrijfmodule van slechts 90 kilogram. De aandrijfunit kan zowel op de vóór- als achteras geplaatst worden. Of op beide natuurlijk.