Wat gaat Mobility as a Service ons brengen?

SaaS (Software as a Service) kennen we al. Nieuw is  MaaS (Mobility as a Service). Dit geeft reizigers via een app toegang tot alle mogelijke vervoersmiddelen waarmee ze hun reis kunnen plannen, boeken en betalen.

Mobility as a Service is voor velen de toekomst van mobiliteit. Overheden en marktpartijen experimenteren er al volop mee. De filosofie achter MaaS is dat reizen met een app zo makkelijk wordt, dat mensen geen eigen auto meer nodig hebben. Verdwijnt de privé-auto daarmee echt? En als steeds meer werkgevers mobiliteitskaarten uitreiken in plaats van leaseauto’s, of wanneer ze een deelauto of deelfiets ter beschikking stellen, wat betekent dat dan voor de leasesector? Welke plannen heeft het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW) precies met MaaS? En wat gebeurt er op dit terrein in Finland, Amerika en de EU?

Tijdens het MaaS Congres 2019, op 12 februari in De Doelen in Rotterdam, geven meer dan veertig sprekers antwoord op deze en nog veel meer vragen. Er zijn inspirerende keynote-lezingen van onder meer de Amerikaanse mobiliteitsprofessor Nico Larco, Arval-directeur Liam Donnelly en MaaS-expert bij IenW Erik Mink.

Tijdens de verschillende parallelsessies worden ervaringen uit de praktijk behandeld: de Finse MaaS-app Whim en een MaaS-experiment in Rotterdam bijvoorbeeld. U leert ook alles over businessmodellen, potentie van MaaS en de kansen voor werkgevers. Dit alles maakt het MaaS Congres niet alleen de ideale plek om uw kennis te verdiepen, maar ook om mee te denken over de toekomst van de mobiliteitssector en om nieuwe contacten op te doen.

Kijk voor meer informatie op: https://www.maascongres.nl/

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Wat gaat Mobility as a Service ons brengen? - Automobielmanagement.nl

Wat gaat Mobility as a Service ons brengen?

SaaS (Software as a Service) kennen we al. Nieuw is  MaaS (Mobility as a Service). Dit geeft reizigers via een app toegang tot alle mogelijke vervoersmiddelen waarmee ze hun reis kunnen plannen, boeken en betalen.

Mobility as a Service is voor velen de toekomst van mobiliteit. Overheden en marktpartijen experimenteren er al volop mee. De filosofie achter MaaS is dat reizen met een app zo makkelijk wordt, dat mensen geen eigen auto meer nodig hebben. Verdwijnt de privé-auto daarmee echt? En als steeds meer werkgevers mobiliteitskaarten uitreiken in plaats van leaseauto’s, of wanneer ze een deelauto of deelfiets ter beschikking stellen, wat betekent dat dan voor de leasesector? Welke plannen heeft het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW) precies met MaaS? En wat gebeurt er op dit terrein in Finland, Amerika en de EU?

Tijdens het MaaS Congres 2019, op 12 februari in De Doelen in Rotterdam, geven meer dan veertig sprekers antwoord op deze en nog veel meer vragen. Er zijn inspirerende keynote-lezingen van onder meer de Amerikaanse mobiliteitsprofessor Nico Larco, Arval-directeur Liam Donnelly en MaaS-expert bij IenW Erik Mink.

Tijdens de verschillende parallelsessies worden ervaringen uit de praktijk behandeld: de Finse MaaS-app Whim en een MaaS-experiment in Rotterdam bijvoorbeeld. U leert ook alles over businessmodellen, potentie van MaaS en de kansen voor werkgevers. Dit alles maakt het MaaS Congres niet alleen de ideale plek om uw kennis te verdiepen, maar ook om mee te denken over de toekomst van de mobiliteitssector en om nieuwe contacten op te doen.

Kijk voor meer informatie op: https://www.maascongres.nl/

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding