Nieuw autodeelplatform MobyOne van start

Het Rotterdamse techbedrijf MobyOne heeft deze week een nieuw autodeelplatform gelanceerd. Het platform moet autodelen binnen bereik brengen van ‘iedereen met ambities om in de shared mobility markt te treden’. Wat MobyOne volgens het bedrijf zelf uniek maakt, is dat er meer wordt geboden dan alleen een app.

Elke partij die in de shared mobility markt stapt, staat volgens MobyOne voor de keuze om miljoenen te investeren in een eigen app of gebruik te maken van een bestaande app. Toen zusterbedrijf Juuve in 2016 voor deze keuze stond, besloot men zelf een app te ontwikkelen en een operationeel team op te zetten. Drie jaar verder is er vanwege veel interesse voor dit platform besloten om MobyOne op te richten.

Minimale investering

MobyOne is ontwikkeld voor onder meer leasemaatschappijen, automerken en startups met ambities om in de shared mobility markt te treden. “Een korte ’time to market’ is essentieel. Klanten hebben nu met een minimale investering binnen zes weken een eigen app, waarmee ze gelijk toegang hebben tot de honderden auto’s en duizenden gebruikers die al op het MobyOne platform actief zijn”, laat het bedrijf in een verklaring weten. Momenteel maken ook Buurauto, Justlease, Juuve en Mijndomein gebruik van MobyOne.

Meer dan een app

Naast een app, waarmee ook fietsen en scooters te reserveren zijn, voert MobyOne ook het fleet- en community management uit voor aanbieders van meerdere type voertuigen. De fleetmanagers coördineren onderhoud, reparaties en schoonmaak van voertuigen. Community managers verzorgen het contact met gebruikers, zodat klanten van MobyOne geen eigen team hoeven op te zetten voor het dagelijkse beheer van gebruikers en voertuigen.

MobyOne heeft als doelstelling om eind 2020 samen met haar klanten minimaal 10.000 voertuigen te kunnen bieden aan alle gebruikers.

Nieuw autodeelplatform MobyOne van start - Automobielmanagement.nl

Nieuw autodeelplatform MobyOne van start

Het Rotterdamse techbedrijf MobyOne heeft deze week een nieuw autodeelplatform gelanceerd. Het platform moet autodelen binnen bereik brengen van ‘iedereen met ambities om in de shared mobility markt te treden’. Wat MobyOne volgens het bedrijf zelf uniek maakt, is dat er meer wordt geboden dan alleen een app.

Elke partij die in de shared mobility markt stapt, staat volgens MobyOne voor de keuze om miljoenen te investeren in een eigen app of gebruik te maken van een bestaande app. Toen zusterbedrijf Juuve in 2016 voor deze keuze stond, besloot men zelf een app te ontwikkelen en een operationeel team op te zetten. Drie jaar verder is er vanwege veel interesse voor dit platform besloten om MobyOne op te richten.

Minimale investering

MobyOne is ontwikkeld voor onder meer leasemaatschappijen, automerken en startups met ambities om in de shared mobility markt te treden. “Een korte ’time to market’ is essentieel. Klanten hebben nu met een minimale investering binnen zes weken een eigen app, waarmee ze gelijk toegang hebben tot de honderden auto’s en duizenden gebruikers die al op het MobyOne platform actief zijn”, laat het bedrijf in een verklaring weten. Momenteel maken ook Buurauto, Justlease, Juuve en Mijndomein gebruik van MobyOne.

Meer dan een app

Naast een app, waarmee ook fietsen en scooters te reserveren zijn, voert MobyOne ook het fleet- en community management uit voor aanbieders van meerdere type voertuigen. De fleetmanagers coördineren onderhoud, reparaties en schoonmaak van voertuigen. Community managers verzorgen het contact met gebruikers, zodat klanten van MobyOne geen eigen team hoeven op te zetten voor het dagelijkse beheer van gebruikers en voertuigen.

MobyOne heeft als doelstelling om eind 2020 samen met haar klanten minimaal 10.000 voertuigen te kunnen bieden aan alle gebruikers.