Met die woorden reageert Stefanie Wurst, algemeen directeur BMW Group Nederland, op het feit dat BMW ook in Nederland vorig jaar weer het best verkochte premium merk is geweest. Daarbij tekent ze tevens aan dat BMW Motorrad ‘niet alleen het oude verkooprecord brak, maar bovendien tien jaar overall marktleider is geworden. Een prestatie die door geen enkel ander land ooit is geleverd.’
Ook 2020 wordt weer een jaar vol elektrificatie bij BMW Nederland, onderstreept Wurst. “Begin maart introduceren we de MINI Electric, we hebben een voor de 2020-bijtellingsregels op maat gemaakte BMW i3 en ons plug-in hybride aanbod omvat dertien modellen van BMW en MINI. Die bieden een steeds grotere range en dus steeds meer emissievrije kilometers.”
BMW Group introduceert bovendien vanaf maart 2020 eDrive Zone in de grote Nederlandse steden, te beginnen met Rotterdam en kort daarna gevolgd door Den Haag, Utrecht en Amsterdam. “Wanneer een BMW plug-in hybride de eDrive Zone binnenrijdt, schakelt hij automatisch over naar de elektrische modus. Met elektrisch rijden en laden verzamel je ‘BMW Points’ die je kunt inwisselen tegen bijvoorbeeld laadtegoed. Overigens kunnen alle moderne aandrijftechnologieën een CO2-besparing bieden en de klant kiest welke het beste bij hem of haar past.”