Maserati’s veel stiller in de toekomst

Alle nieuwe Maserati-modellen worden in de toekomst ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd in Italië. Nog veel belangrijker: alle Maserati’s krijgen hybride en batterij-elektrische aandrijfsystemen. Het spits wordt afgebeten door de nieuwe Ghibli, het eerste hybridemodel van Maserati.

Maserati’s veel stiller in de toekomst

De hybride Maserati Ghibli komt nog in 2020 op de markt. Maserati’s elektrificatieprogramma start dus nog dit jaar. In 2021 start de productie van de nieuwe Maserati GranTurismo en GranCabrio. Dit worden de eerste modellen van het merk die een 100 procent elektrische aandrijving krijgen.

Autotest – Peugeot 508 SW HYBrid (2020)

Laat het maar aan de Fransen over om een comfortabele auto te maken. De nieuwe generatie Peugeot 508 is een echte kilometervreter. Echter wil Brussel graag dat je die kilometers wat zuiniger en schoner aflegt. Dat kan nu! De Peugeot 508 is er nu namelijk als plug-in hybride. In het Spaanse Sitges voelen we de Peugeot 508 HYBrid aan zijn leeuwentand.

Aan het uiterlijk van de 508 heeft Peugeot – op een een HYbrid-badge na – niets veranderd. De 508 heeft nog steeds stoere samengeknepen koplampen, een rechtopstaande grille en LED-koplampen die lijken op slagtanden van een leeuw.

AIWAYS telt af voor onthulling U6ion

Al gehoord van AIWAYS? Dit is een aanbieder van oplossingen voor persoonlijke mobiliteit en is gevestigd in Shanghai. Het merk laat op de Autosalon van Genève van zich horen met deze elektrische cross-overcoupé U6ion.

Inmiddels heeft AIWAYS de eerste schetsen openbaar gemaakt van de U6ion. Dit wordt de tweede volledig elektrische SUV van AIWAYS. Hij is gebaseerd op hetzelfde MAS-platform (‘More Adaptable Structure’) als zijn seriegenoot de U5. Alle specificaties maakt AIWAYS binnenkort bekend.

Elektrische Lotus Evija kan bijna in productie

Lotus legt momenteel de laatste hand aan de nieuwe productiefaciliteit in Hethel (Verenigd Koninkrijk) waar binnenkort de elektrische Evija het levenslicht ziet. Lotus geeft alvast een kijkje achter de schermen.

De geheel nieuwe productiehal – waarvan de bouw in de zomer van 2019 begon – is gelegen naast het testcircuit van Lotus. Dat is handig voor verder ontwikkelingswerk en het testen van klantenauto’s. De productie van de Lotus Evija start aankomende zomer. Lotus produceert in totaal 130 exemplaren van de elektrische hypercar. De units voor het eerste productiejaar zijn al vergeven, maar er zijn nog exemplaren te koop. Prijskaartje? Ongeveer 1,88 miljoen euro.

Jaguar Land Rover onthult futuristische stadsauto Project Vector

Jaguar Land Rover (JLR) presenteert Project Vector: een geavanceerd, modulair en multifunctioneel elektrisch voertuig dat ‘gereed is voor autonomie’. Het model vertaalt de toekomstvisie van JLR op het gebied van autonome, elektrisch aangedreven en connected voertuigen voor stedelijke mobiliteit.

De JLR Project Vector is vier meter lang en puur ontworpen voor stadsgebruik. Uiteraard rijdt het model elektrisch. Alle batterij- en aandrijfcomponenten zijn in de vlakke vloer weggewerkt. Zo ontstaat er in het interieur volop leefruimte. Het interieur is op diverse manier te configureren: voor privégebruik, gedeelde mobiliteit en zelfs commercieel gebruik, bijvoorbeeld voor bezorgdiensten in stedelijk gebied (last-mile delivery).

Bron: ZERauto

Maserati’s veel stiller in de toekomst - Automobielmanagement.nl

Maserati’s veel stiller in de toekomst

Alle nieuwe Maserati-modellen worden in de toekomst ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd in Italië. Nog veel belangrijker: alle Maserati’s krijgen hybride en batterij-elektrische aandrijfsystemen. Het spits wordt afgebeten door de nieuwe Ghibli, het eerste hybridemodel van Maserati.

Maserati’s veel stiller in de toekomst

De hybride Maserati Ghibli komt nog in 2020 op de markt. Maserati’s elektrificatieprogramma start dus nog dit jaar. In 2021 start de productie van de nieuwe Maserati GranTurismo en GranCabrio. Dit worden de eerste modellen van het merk die een 100 procent elektrische aandrijving krijgen.

Autotest – Peugeot 508 SW HYBrid (2020)

Laat het maar aan de Fransen over om een comfortabele auto te maken. De nieuwe generatie Peugeot 508 is een echte kilometervreter. Echter wil Brussel graag dat je die kilometers wat zuiniger en schoner aflegt. Dat kan nu! De Peugeot 508 is er nu namelijk als plug-in hybride. In het Spaanse Sitges voelen we de Peugeot 508 HYBrid aan zijn leeuwentand.

Aan het uiterlijk van de 508 heeft Peugeot – op een een HYbrid-badge na – niets veranderd. De 508 heeft nog steeds stoere samengeknepen koplampen, een rechtopstaande grille en LED-koplampen die lijken op slagtanden van een leeuw.

AIWAYS telt af voor onthulling U6ion

Al gehoord van AIWAYS? Dit is een aanbieder van oplossingen voor persoonlijke mobiliteit en is gevestigd in Shanghai. Het merk laat op de Autosalon van Genève van zich horen met deze elektrische cross-overcoupé U6ion.

Inmiddels heeft AIWAYS de eerste schetsen openbaar gemaakt van de U6ion. Dit wordt de tweede volledig elektrische SUV van AIWAYS. Hij is gebaseerd op hetzelfde MAS-platform (‘More Adaptable Structure’) als zijn seriegenoot de U5. Alle specificaties maakt AIWAYS binnenkort bekend.

Elektrische Lotus Evija kan bijna in productie

Lotus legt momenteel de laatste hand aan de nieuwe productiefaciliteit in Hethel (Verenigd Koninkrijk) waar binnenkort de elektrische Evija het levenslicht ziet. Lotus geeft alvast een kijkje achter de schermen.

De geheel nieuwe productiehal – waarvan de bouw in de zomer van 2019 begon – is gelegen naast het testcircuit van Lotus. Dat is handig voor verder ontwikkelingswerk en het testen van klantenauto’s. De productie van de Lotus Evija start aankomende zomer. Lotus produceert in totaal 130 exemplaren van de elektrische hypercar. De units voor het eerste productiejaar zijn al vergeven, maar er zijn nog exemplaren te koop. Prijskaartje? Ongeveer 1,88 miljoen euro.

Jaguar Land Rover onthult futuristische stadsauto Project Vector

Jaguar Land Rover (JLR) presenteert Project Vector: een geavanceerd, modulair en multifunctioneel elektrisch voertuig dat ‘gereed is voor autonomie’. Het model vertaalt de toekomstvisie van JLR op het gebied van autonome, elektrisch aangedreven en connected voertuigen voor stedelijke mobiliteit.

De JLR Project Vector is vier meter lang en puur ontworpen voor stadsgebruik. Uiteraard rijdt het model elektrisch. Alle batterij- en aandrijfcomponenten zijn in de vlakke vloer weggewerkt. Zo ontstaat er in het interieur volop leefruimte. Het interieur is op diverse manier te configureren: voor privégebruik, gedeelde mobiliteit en zelfs commercieel gebruik, bijvoorbeeld voor bezorgdiensten in stedelijk gebied (last-mile delivery).

Bron: ZERauto