Mahle en Siemens samen in draadloos laden EV

De Duitse tech-ondernemingen Mahle en Siemens gaan samen draadloze oplaadsystemen voor elektrische auto’s ontwikkelen en testen. Beide bedrijven hebben daartoe een ‘letter of intent’ getekend.

“We zijn blij dat we met Siemens een sterke partner hebben gevonden om belangrijke vooruitgang te boeken bij inductief opladen. De gezamenlijke ervaring van beide bedrijven geeft ons een duidelijk concurrentievoordeel,” zegt dr. Harald Straky, vice-president global development bij Mahle, een belangrijke speler in de aftermarket.

‘’Draadloos opladen van elektrische voertuigen is zich aan het ontwikkelen als een belangrijke markt voor de toekomst. Behalve dat het ‘t leven een stuk makkelijker maakt voor de berijders die niet langer hoeven te rommelen met kabels en stekkers, is het een cruciale vereiste voor de autonome mobiliteit van morgen. De transfer efficiëntie van draadloos, inductief laden is vergelijkbaar met plug-in systems,’’ aldus dr. Stefan Perras, hoofd ontwikkeling en innovatie voor laadinfrastructuur bij Siemens.

Projecten Mahle

Mahle werkt al mee aan twee projecten die worden gefinancierd door de Duitse overheid. Het ene is gericht op het ontwikkelen van een fabrikant-onafhankelijk inductief laadsysteem, het andere beoogt een gestandaardiseerd meetsysteem te ontwikkelen voor de elektromagnetische comptabiliteit van inductieve systemen. Het bedrijf is ook al op de markt met chargeBIG, een laadmanagement systeem dat nog wel gebruik maakt van kabels.

Lees ook:

IAA München trekt meer dan duizend exposanten 

Mahle en Siemens samen in draadloos laden EV - Automobielmanagement.nl

Mahle en Siemens samen in draadloos laden EV

De Duitse tech-ondernemingen Mahle en Siemens gaan samen draadloze oplaadsystemen voor elektrische auto’s ontwikkelen en testen. Beide bedrijven hebben daartoe een ‘letter of intent’ getekend.

“We zijn blij dat we met Siemens een sterke partner hebben gevonden om belangrijke vooruitgang te boeken bij inductief opladen. De gezamenlijke ervaring van beide bedrijven geeft ons een duidelijk concurrentievoordeel,” zegt dr. Harald Straky, vice-president global development bij Mahle, een belangrijke speler in de aftermarket.

‘’Draadloos opladen van elektrische voertuigen is zich aan het ontwikkelen als een belangrijke markt voor de toekomst. Behalve dat het ‘t leven een stuk makkelijker maakt voor de berijders die niet langer hoeven te rommelen met kabels en stekkers, is het een cruciale vereiste voor de autonome mobiliteit van morgen. De transfer efficiëntie van draadloos, inductief laden is vergelijkbaar met plug-in systems,’’ aldus dr. Stefan Perras, hoofd ontwikkeling en innovatie voor laadinfrastructuur bij Siemens.

Projecten Mahle

Mahle werkt al mee aan twee projecten die worden gefinancierd door de Duitse overheid. Het ene is gericht op het ontwikkelen van een fabrikant-onafhankelijk inductief laadsysteem, het andere beoogt een gestandaardiseerd meetsysteem te ontwikkelen voor de elektromagnetische comptabiliteit van inductieve systemen. Het bedrijf is ook al op de markt met chargeBIG, een laadmanagement systeem dat nog wel gebruik maakt van kabels.

Lees ook:

IAA München trekt meer dan duizend exposanten