De nieuwe vestigingen in Sassenheim en Tilburg zijn voorzien van V3 Superchargers waarmee bijvoorbeeld een Model 3 Long Range in vijf minuten 120 kilometer kan bijladen. De Superchargers worden op de website van Tesla en op het touchscreen in de auto weergegeven. Een Tesla houdt bij het navigeren naar een bestemming rekening met het verbruik van de auto gebaseerd op het rijgedrag van de bestuurder en past het Supercharger advies dynamisch aan.
Retailstrategie
Verder is Tesla in ieder geval in de Verenigde Staten de retailstrategie opnieuw aan het opschudden. Tesla geeft tot nu toe de voorkeur aan glanzende showrooms in grote winkelcentra, maar stapt nu weer meer over naar goedkopere locaties aan de rand van de stad. Ook komen er ‘delivery centres’ waar de koper of leaserijder de Tesla in ontvangst kan nemen. Die verschuiving heeft geen gevolgen voor het verkooppersoneel, want dat kan naar de nieuwe vestigingen verhuizen. Opmerkelijk is dat Polestar deze week eveneens aankondigde toch weer naar locaties buiten de stad te kijken waar de potentiële klant rustig de auto van zijn of haar keus kan bekijken en een testrit kan organiseren.