BYD, MG, Aiways, Link & Co, Polestar, Seres. Zomaar een greep uit de automerken met Chinese wortels die voet op Europese grond zetten. Ook Maxus, een merk van de Chinese fabrikant SAIC, maakte afgelopen jaar de stap naar de Nederlandse markt. De focus ligt op dit moment volledig op elektrische bedrijfswagens. Naast de EV80 timmert Maxus aan de weg met de eDeliver 3 en de eDeliver 9. Te gast in de studio was Lou Jedeloo, Country Manager bij Maxomotive Nederland. Dit is de Nederlandse tak van Maxus-importeur Alcomotive. Wat maakt deze E-Vans zo interessant?
Wat komt eraan?
Welke Chinese merken en modellen zijn er allemaal te vinden op de Nederlandse markt en wat komt er komende tijd aan? We vroegen het aan Joeri van Dam. Samen met Jasper Engel schreef hij het EV Jaarboek 2021. Eind november verschijnt de nieuwste editie van dit naslagwerk. Samen zetten we op een rijtje wat er te koop is en wat we kunnen verwachten op korte termijn. En dat is flink wat.
Bekijk de uitzending hieronder terug:
Deze uitzending werd mede mogelijk gemaakt door:
En het is allemaal éénrichtings verkeer! Veel komt uit China ons land binnen, maar wat gaat er van ons land naar China? Zelfs gesubsidieerd openbaar vervoer zie ik met BYD bussen rijden. Daar gaat ons belastinggeld! Schande!