Ford-rijders behalen na Mercedes-Benz-rijders het meeste rendement, maar hebben de minste beleggingservaring. Peugeot-rijders staan op de derde plaats qua rendement. Citroën-rijders behalen het laagste rendement. BMW-rijders blijken net als vorig jaar de meest risicovolle beleggers. Ze besteden na de Mercedes-rijders wekelijks de meeste tijd aan beleggen, maar behalen een lager rendement. Audi-, en Volvo-rijders blijken volgens het onderzoek de meest evenwichtige beleggers. Zij scoren gemiddeld qua tijdsbesteding en beleggingservaring en brengen een goede spreiding aan in hun beleggingsportefeuille. De karaktereigenschappen die beleggers zichzelf als persoon toedichten blijken nauw aan te sluiten op het type auto dat ze besturen, wat dit automerk wil uitstralen en hun eigen beleggingsgedrag. Zo vinden Audi-rijders zichzelf vooral actief en vinden BMW-rijders zich ten opzichte van andere beleggers gevoelig en onvoorspelbaar. Mercedes-Benz-rijders vinden zichzelf vooral avontuurlijk ingesteld. Opel-rijders daarentegen vinden zichzelf nuchter en de Volvo-rijder vindt zichzelf vooral traditioneel. Het onderzoek richtte zich op zowel bestaande klanten als frequente bezoekers van de internetsite www.snsfundcoach.nl . In totaal deden 3.495 personen mee aan het onderzoek. SNS Fundcoach onderzocht het beleggingsgedrag in het algemeen, de voorkeur en houding ten aanzien van beleggingsfondsen, ervaring met beleggen, behaalde rendementen en de ervaring met de dienstverlening van SNS Fundcoach. Net als vorig jaar, is ook dit jaar het verband gezocht tussen beleggingsgedrag en het automerk van deze beleggers.