Dat blijkt uit onderzoek van het AD en Trendbox. Tegelijkertijd blijkt uit een ander onderzoek dat auto’s het mannenleven domineren. Dat onderzoek, waarover De Telegraaf op 2 september publiceerde, is van mannenblad Men’s Health en Trendbox onder 501 Nederlandse vrouwen en mannen. En het wees uit dat mannen voornamelijk aan drie dingen denken: seks, vrouwen en auto’s. Dit verklaart dus waarom de autoverkoop ondanks de zware recessie aardig op peil blijft. Wat heet, augustus toonde weer een aardige opleving van maar liefst twee procent in de Rai-statistieken. Inmiddels mogen de banken het spaarloon dat is opgebouwd tussen 2001 en 2004 vrijgeven. Het gaat om een slordige vierenhalf miljard euro. Veertig procent van de werknemers die deelnemen aan de spaarloonregeling zegt het geld te gaan uitgeven. De resterende zestig procent parkeert het geld op een spaarrekening. Het Centraal Planbureau zei eerder te verwachten dat maar vijftien procent van het vrijkomende spaarloon wordt gebruikt voor nieuwe aankopen. Dat valt mee dus, en dat is weer zonnig nieuws voor autoverkopers. September wordt hun oogstmaand.