Helemaal uit de lucht vallen komt deze ontwikkeling natuurlijk niet want na 1 februari is het nieuwe labelregime (met bijbehorende bonussen) van kracht, waardoor veel auto’s goedkoper zijn geworden. De consument heeft dus gewoon keurig even gewacht. Maar wie verwacht dat eenzelfde trend zich ook voor leaseauto’s voordoet, heeft het mis. Net als in januari (-11%) daalde ook in februari (-7%) het aantal afgeleverde leaseauto’s. Over twee maanden gerekend ligt het leasesegment nu ruim negen procent achter op 2007, het particuliere segment staat daarentegen zes procent in de plus. De leasepopulariteit van met name Volkswagen (-16%) en Renault (-36%) ligt behoorlijk onder vuur. Opel (+57%), Fiat (+40%), Honda (+103%) en Nissan (+142%) doen het vergeleken met vorig jaar juist veel beter in het leasesegment. De schommelingen in het vrijwel even grote particuliere segment zijn veel minder heftig. Opvallend is daar de opmars van Nissan, Dacia en Honda. Kijk voor een compleet merkenoverzicht op www.aumacon.nl