Met de eerder deze maand geïntroduceerde C5 Tourer, die iets meer dan de helft van het totale aantal C5 verkopen voor zijn rekening zal nemen, verwacht Citroën dit succes verder uit te bouwen. Verder liggen de orders voor de in mei geheel vernieuwde Citroën Berlingo personen- en bedrijfswagen geheel in lijn met de doelstellingen, zo meldt Citroën.  In de bedrijfswagenmarkt stijgt het marktaandeel van Citroën van 4,7 naar 5,3 procent dankzij de nieuwe Citroën Nemo en de Jumpy.

De Citroën C1 ziet voor het derde achtereenvolgende jaar het marktaandeel stijgen. Met vierduizend verkochte exemplaren is het huidig marktaandeel 1,4 procent tegen 1,1 in 2007. Door de emissie van minder dan 110 gr/km en energielabel A scoort deze Citroën goed. Ook de Citroën C4 Picasso (vijf én zeven plaatsen) met vijfduizend verkochte auto’s doet het goed. Hij houdt de koppositie in zijn segment.

 

Directeur Arnaud de Lamothe van Citroën Nederland, is positief gestemd. "Wij verwachten de goede resultaten in de tweede helft van dit jaar voort te zetten, dankzij een stijging van de orderportefeuille met vijftien procent ten opzichte van vorig jaar. Bovendien zullen we dan ook goed het effect gaan merken van onze introducties in het eerste semester."