Na tien maanden is de totale B2C-verkoop nog slechts een half procent verwijderd van het niveau in 2007. Dit blijkt uit zojuist beschikbaar gekomen cijfers van RDC Datacentrum.

 

Toch is dit niet voor alle autobedrijven zo maar goed nieuws. Met name de autodealers (32% marktaandeel in B2C occasions) verkochten dit jaar vier procent minder occasions dan in 2007 en de onafhankelijke autobedrijven (voorheen ABA, 22%) leverden drie procent aan occasionafzet in. De vrije occasionhandel doet het daarentegen 3,3 procent beter dit jaar.

 

De groei in het onderling verhandelen van occasions door particulieren (C2C) is dit jaar voor het eerst niet verder gestegen. Tot en met oktober wisselden er 708.849 occasions op deze wijze van eigenaar, 1,1 procent minder dan vorig jaar. De onderlinge handel tussen autobedrijven nam gelijkertijd met 5,2 procent af.

 

Zie voor een compleet cijferoverzicht op http://www.dealersupportnet.nl/