De koers van BMW aan de beurs in Frankfurt zakte bijna vier procent weg. De verkopen van BMW daalden in de afgelopen maand tot 96.570 voertuigen, van 129.459 voertuigen een jaar geleden. De eigenaar van de merken BMW, Mini en Rolls-Royce zag daarmee de verkopen cumulatief over de eerste elf maanden van 2008 met 1,8 procent afnemen tot zo’n

1,32 miljoen voertuigen.
In november 2008 werden 26 procent minder BMW’s verkocht, het aantal Mini’s zakte met 21 procent en de Rolls Royce-verkopen namen met 19 procent af. In de periode januari tot en met november werden 3,5 procent minder BMW’s verkocht, terwijl het aantal verkochte Mini’s met 7,6 procent groeide en de Rolls-Royce-verkopen met 29 procent stegen. De verkoop van motorfietsen nam in november af met 3,5 procent en in de periode januari tot en met november met anderhalf procent.
BMW stelt, ondanks de neerwaartse trend, het marktaandeel in het segment van premiemerken in de periode januari tot en met november te hebben uitgebreid. (bron: FD en Dow Jones Nieuwsdienst).
Zie ook: BMW niet naar AutoRAI