Stemmers AM: sloopregeling helpt nieuwverkoop niet

De sloopregeling heeft tot nu toe geen merkbaar positief effect gehad op de nieuwverkoop van personenauto’s.

Dat is althans de mening van de stemmers op de online poll die Automobiel Management heeft gewijd aan de sloopregeling. Tachtig procent van degenen die hebben gereageerd, zegt geen positief effect te merken. Acht procent zegt van wel en twaalf procent heeft geen mening over dit onderwerp.

Het is vandaag 29 juni, exact een maand na de dag waarop de Nationale Sloopregeling van kracht werd – 29 mei. De premie is officieel een stimulans voor een schoner milieu, maar uiteraard hoopt de autobranche er garen bij te spinnen. Op 19 juni, drie weken na de officiële start waren tienduizend auto’s in het kader van de sloopregeling ingeleverd. In negen van de tien gevallen betrof het een personenauto.

Degenen die bij AM hun stem uitbrachten zijn duidelijk sceptisch over de bijdrage van de regeling aan hun nieuwverkoop. Deelt u hun mening of niet? Er kan nog gestemd worden.

Reacties

Wellicht goed om te vermelden dat De Nationale Sloopregeling niet expliciet in het leven is geroepen om nieuwverkoop te stimuleren. Uit de recent bekend gemaakte cijfers blijkt dat meer dan 80% van (in het kader van deze regeling) aangeschafte auto’s inderdaad een gebruikte auto is. De uitkomst mag ons dus niet verbazen. Zie ook http://www.nationalesloopregeling.nl

Geplaatst door: Paul Molenaar op

Als overheid,fabrikantenen handel de vervuiling nationaal en internationaal willen verbeteren met hetgeen we hebben, waarom dan niet de goede met 3 mnd APK voorziene voor sloopregeling in aanmerking komende auto’s niet weggeven aan “verweggistan”.
Als men de ervaring uit 1990 in Oost Duitsland in ogenschouw neemt betekent dat, minder mensen bij de KNO artsen en een veel schoner milieu door de destijds nog vuilere West auto’s.
Een vorm van ontwikkelingshulp die de sterk vervuilende oude auto’s daar doet verdwijnen tgv de zogenaamde “vuile” west auto’s.
De handelaren in die landen hebben dan werk en de fabrikanten blijven onderdelen verkopen.
Misschien een tip voor een fabrikant.

Geplaatst door: shophurst op

Het meest schokkende van dit bericht vind ik nog wel dat 12% geen mening heeft over dit onderwerp…

Geplaatst door: Jeroen van der Schenk op
Stemmers AM: sloopregeling helpt nieuwverkoop niet - Automobielmanagement.nl

Stemmers AM: sloopregeling helpt nieuwverkoop niet

De sloopregeling heeft tot nu toe geen merkbaar positief effect gehad op de nieuwverkoop van personenauto’s.

Dat is althans de mening van de stemmers op de online poll die Automobiel Management heeft gewijd aan de sloopregeling. Tachtig procent van degenen die hebben gereageerd, zegt geen positief effect te merken. Acht procent zegt van wel en twaalf procent heeft geen mening over dit onderwerp.

Het is vandaag 29 juni, exact een maand na de dag waarop de Nationale Sloopregeling van kracht werd – 29 mei. De premie is officieel een stimulans voor een schoner milieu, maar uiteraard hoopt de autobranche er garen bij te spinnen. Op 19 juni, drie weken na de officiële start waren tienduizend auto’s in het kader van de sloopregeling ingeleverd. In negen van de tien gevallen betrof het een personenauto.

Degenen die bij AM hun stem uitbrachten zijn duidelijk sceptisch over de bijdrage van de regeling aan hun nieuwverkoop. Deelt u hun mening of niet? Er kan nog gestemd worden.

Reacties

Wellicht goed om te vermelden dat De Nationale Sloopregeling niet expliciet in het leven is geroepen om nieuwverkoop te stimuleren. Uit de recent bekend gemaakte cijfers blijkt dat meer dan 80% van (in het kader van deze regeling) aangeschafte auto’s inderdaad een gebruikte auto is. De uitkomst mag ons dus niet verbazen. Zie ook http://www.nationalesloopregeling.nl

Geplaatst door: Paul Molenaar op

Als overheid,fabrikantenen handel de vervuiling nationaal en internationaal willen verbeteren met hetgeen we hebben, waarom dan niet de goede met 3 mnd APK voorziene voor sloopregeling in aanmerking komende auto’s niet weggeven aan “verweggistan”.
Als men de ervaring uit 1990 in Oost Duitsland in ogenschouw neemt betekent dat, minder mensen bij de KNO artsen en een veel schoner milieu door de destijds nog vuilere West auto’s.
Een vorm van ontwikkelingshulp die de sterk vervuilende oude auto’s daar doet verdwijnen tgv de zogenaamde “vuile” west auto’s.
De handelaren in die landen hebben dan werk en de fabrikanten blijven onderdelen verkopen.
Misschien een tip voor een fabrikant.

Geplaatst door: shophurst op

Het meest schokkende van dit bericht vind ik nog wel dat 12% geen mening heeft over dit onderwerp…

Geplaatst door: Jeroen van der Schenk op