Toyota populair in webwinkel nieuweautokopen.nl

Het afgelopen jaar is voor de webwinkel Nieuweautokopen.nl een goed verkoopjaar geweest. De webwinkel wist met 170 stuks ruim twee keer zoveel nieuwe auto’s te verkopen als in 2008. Toyota blijkt het populairste merk te zijn.

Meest populaire merk was Toyota, gevolgd door Fiat en Renault. Ook voor dit jaar wordt een forse toename van de verkopen verwacht door de groeiende populariteit van de aanschaf van nieuwe auto’s via internet in het algemeen.

 

Paul de Vries van Nieuweautokopen.nl: "We hebben vorig 170 nieuwe auto’s verkocht. Om dat aantal in het juiste perspectief te zetten: gemiddeld verkocht een autodealer in Nederland het afgelopen jaar zo’n 125 nieuwe auto’s, wij dus 44 procent meer.’ De forse groei is eenvoudig verklaard. De Vries weer: "De prijs is belangrijk. Op dat vlak kan nieuweautokopen.nl de concurrentie met de dealer absoluut aan. Maar nog belangrijker is de flexibiliteit die we de bezoeker bieden. De consument kan, wanneer hij wil, een offerte aanvragen en een auto kopen vanuit zijn leunstoel. De laatste auto van 2009 verkochten we op oudejaarsavond om tien uur. Dat is natuurlijk uniek."

 

De formule om nieuwe auto’s van elk merk aan te bieden via internet blijkt dus duidelijk aan te slaan. "De consument krijgt de best mogelijke prijs, ook voor zijn inruilauto. Haken en ogen zijn er niet. Elke auto valt onder de reguliere fabrieksgarantie en de auto hoeft pas bij aflevering betaald te worden. Bovendien kan nieuweautokopen.nl vaak sneller leveren dan de dealer en kan de auto thuis worden afgeleverd."

 

Afgelopen jaar wist de webwinkel zo’n vierhonderdduizend bezoekers te trekken en kreeg de site 2,4 duizend offerteaanvragen. Vooral Toyota was in trek: 38 procent van de totale verkopen (65 stuks) waren van het Japanse merk. Fiat scoorde goed met een aandeel van 29 procent (50 stuks). Renault, Ford en Peugeot maakten de top vijf vol met respectievelijk 14, 13 en 9 procent van de verkopen. Paul de Vries: "Vooral compacte auto’s met een A-label zijn populair, met name bij de particuliere autokoper."

 

Nieuweautokopen.nl heeft inmiddels ook merkgebonden sites in het leven geroepen, zoals bijvoorbeeld Fiatkopen.nl. Binnenkort volgt Toyotakopen.nl, waar alles dat belangrijk is bij de aanschaf van een nieuwe Toyota is te vinden. Paul de Vries: "De merkensites voorzien in een behoefte. Bij de klant die gemakkelijk, snel en veilig kan kopen en bij de merkdealer die de site van ons kan huren en er zijn verkoopgebied mee vergroot. De service van nieuweautokopen.nl blijft ook bij zo’n merkensite gewoon van kracht."

Volgens De Vries gaat het auto’s kopen en verkopen via het internet een hoge vlucht nemen. De autobranche kan niet meer zonder internet en de consument spint er uiteindelijk garen bij. Die krijgt toegang tot een groot aanbod, kan de condities eenvoudig vergelijken en kan uiteindelijk de beste keuze maken, aldus de redenering van De Vries.

Toyota populair in webwinkel nieuweautokopen.nl - Automobielmanagement.nl

Toyota populair in webwinkel nieuweautokopen.nl

Het afgelopen jaar is voor de webwinkel Nieuweautokopen.nl een goed verkoopjaar geweest. De webwinkel wist met 170 stuks ruim twee keer zoveel nieuwe auto’s te verkopen als in 2008. Toyota blijkt het populairste merk te zijn.

Meest populaire merk was Toyota, gevolgd door Fiat en Renault. Ook voor dit jaar wordt een forse toename van de verkopen verwacht door de groeiende populariteit van de aanschaf van nieuwe auto’s via internet in het algemeen.

 

Paul de Vries van Nieuweautokopen.nl: "We hebben vorig 170 nieuwe auto’s verkocht. Om dat aantal in het juiste perspectief te zetten: gemiddeld verkocht een autodealer in Nederland het afgelopen jaar zo’n 125 nieuwe auto’s, wij dus 44 procent meer.’ De forse groei is eenvoudig verklaard. De Vries weer: "De prijs is belangrijk. Op dat vlak kan nieuweautokopen.nl de concurrentie met de dealer absoluut aan. Maar nog belangrijker is de flexibiliteit die we de bezoeker bieden. De consument kan, wanneer hij wil, een offerte aanvragen en een auto kopen vanuit zijn leunstoel. De laatste auto van 2009 verkochten we op oudejaarsavond om tien uur. Dat is natuurlijk uniek."

 

De formule om nieuwe auto’s van elk merk aan te bieden via internet blijkt dus duidelijk aan te slaan. "De consument krijgt de best mogelijke prijs, ook voor zijn inruilauto. Haken en ogen zijn er niet. Elke auto valt onder de reguliere fabrieksgarantie en de auto hoeft pas bij aflevering betaald te worden. Bovendien kan nieuweautokopen.nl vaak sneller leveren dan de dealer en kan de auto thuis worden afgeleverd."

 

Afgelopen jaar wist de webwinkel zo’n vierhonderdduizend bezoekers te trekken en kreeg de site 2,4 duizend offerteaanvragen. Vooral Toyota was in trek: 38 procent van de totale verkopen (65 stuks) waren van het Japanse merk. Fiat scoorde goed met een aandeel van 29 procent (50 stuks). Renault, Ford en Peugeot maakten de top vijf vol met respectievelijk 14, 13 en 9 procent van de verkopen. Paul de Vries: "Vooral compacte auto’s met een A-label zijn populair, met name bij de particuliere autokoper."

 

Nieuweautokopen.nl heeft inmiddels ook merkgebonden sites in het leven geroepen, zoals bijvoorbeeld Fiatkopen.nl. Binnenkort volgt Toyotakopen.nl, waar alles dat belangrijk is bij de aanschaf van een nieuwe Toyota is te vinden. Paul de Vries: "De merkensites voorzien in een behoefte. Bij de klant die gemakkelijk, snel en veilig kan kopen en bij de merkdealer die de site van ons kan huren en er zijn verkoopgebied mee vergroot. De service van nieuweautokopen.nl blijft ook bij zo’n merkensite gewoon van kracht."

Volgens De Vries gaat het auto’s kopen en verkopen via het internet een hoge vlucht nemen. De autobranche kan niet meer zonder internet en de consument spint er uiteindelijk garen bij. Die krijgt toegang tot een groot aanbod, kan de condities eenvoudig vergelijken en kan uiteindelijk de beste keuze maken, aldus de redenering van De Vries.