Autokoper heeft een hekel aan onbetrouwbare verkoper

De veilingsite Marktplaats hield een onderzoek onder vijfhonderd respondenten die dit jaar van plan zijn een auto aan te schaffen. Zij gaven zekerheid en betrouwbaarheid prioriteit nummer één.

Geen auto betekent voor 87 procent van de respondenten een probleem en bijna een kwart geeft zelfs aan dat ze hun auto belangrijker vinden dan hun huisdier. De grootste irritatie wordt opgewekt wanneer een respondent merkt dat een verkoper liegt of informatie achterhoudt. Een gehaaste verkoper wordt ook niet gewaardeerd. Daarnaast wil men niet dat de auto voor een testrit al warmgereden is.

Hoewel 42 procent van de respondenten bij aankoop niemand om advies vraagt, wordt er, voor een deal gesloten is, door veertig procent zo’n zestig auto’s bekeken op internet, in advertenties of bij bezichtigingen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

interessant zou het zijn wanneer er eens een onderzoek zou komen met de vraag wat de verkopers van de autokopers vinden…
Vaak geldt het spreekwoord: zoals de waard is vertouwd hij zijn gasten…..
Hoeveel autokopers proberen er niet de verkoper te misleiden door te liegen en informatie achter te houden over hun altijd ´perfecte´ in te ruilen auto???

Geplaatst door: John op

En wat dacht u van de consument zelf die het soms nog beter doet dan de verkoper ?! O, nee dat hoort bij het spel….
@ John…inderdaad !

Geplaatst door: MC op

Ben het volledig met John en MC eens. De koper wordt “heilig” verklaard.

Geplaatst door: plh op

Prachtig weer die reacties vanuit de branche…altijd iemand anders die het gedaan heeft…nooit enige zelfreflectie.

Dat autoverkopers al jaren dramatisch scoren in dit soort onderzoeken zegt toch iets. Het niveau van autoverkopers in NL is bedroevend. Gelukkig zijn er enkele goede uitzonderingen, maar dat je toch echt te vreten hebt bij de gratie van de klant dat snapt driekwart niet. Nee..liever zelf met autotjes spelen, want dat is waar de gemiddelde autoverkoper wel op kickt. De klant is voornamelijk een lastige onderbreking.

In de VS pakken ze dit probleem heel anders aan. Daar wordt momenteel veel aandacht besteed om verkopers dmv training op een hoger niveau te krijgen.

NL moet toe naar fors minder showrooms en vervolgens het niveau in deze showrooms sterk opkrikken.

De klant is niet heilig, maar wel koning.

Geplaatst door: Frits op

Als je goed leest wordt er zeker niet altijd de schuld gegeven aan de klant. Maar dat hun niet heilig zijn mag ook zeker duidelijk zijn! Technische mankementen worden verzwegen, schades worden niet gemeld etc. En tuurlijk zijn er ook autoverkopers die niet altijd helemaal zuiver zijn. Helaas maar waar. Maar zoals Frits alles op de verkoper schuiven is weer heel goedkoop. Toch een soort van discriminatie…

Geplaatst door: Een autoverkoper op

Beste Frits,

zou het echt waar zijn dat alleen in de VS ‘dit probleem’ heel anders wordt aangepakt?
In Nederland zijn er natuurlijk helemaal geen professionele opleidingen en cursussen …..
Over de opmerking over minder showrooms heeft u gelijk…….
Door deze automatische marktwerking zal de consument uiteindelijk weer meer gaan betalen voor de aanschaf van zijn auto, doordat de consument dan koopt bij een professionelere verkoper bij de nog overgebleven dealerbedrijven, waardoor de rendementen van deze bedrijven eindelijk weer op een normaal niveau kunnen komen…..de branche moet alleen nog even door de moeilijke tijd heen….

Geplaatst door: John op

Respondent zeg gewoon koper !!!!!!

Geplaatst door: C Kuijten op
Autokoper heeft een hekel aan onbetrouwbare verkoper - Automobielmanagement.nl

Autokoper heeft een hekel aan onbetrouwbare verkoper

De veilingsite Marktplaats hield een onderzoek onder vijfhonderd respondenten die dit jaar van plan zijn een auto aan te schaffen. Zij gaven zekerheid en betrouwbaarheid prioriteit nummer één.

Geen auto betekent voor 87 procent van de respondenten een probleem en bijna een kwart geeft zelfs aan dat ze hun auto belangrijker vinden dan hun huisdier. De grootste irritatie wordt opgewekt wanneer een respondent merkt dat een verkoper liegt of informatie achterhoudt. Een gehaaste verkoper wordt ook niet gewaardeerd. Daarnaast wil men niet dat de auto voor een testrit al warmgereden is.

Hoewel 42 procent van de respondenten bij aankoop niemand om advies vraagt, wordt er, voor een deal gesloten is, door veertig procent zo’n zestig auto’s bekeken op internet, in advertenties of bij bezichtigingen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

interessant zou het zijn wanneer er eens een onderzoek zou komen met de vraag wat de verkopers van de autokopers vinden…
Vaak geldt het spreekwoord: zoals de waard is vertouwd hij zijn gasten…..
Hoeveel autokopers proberen er niet de verkoper te misleiden door te liegen en informatie achter te houden over hun altijd ´perfecte´ in te ruilen auto???

Geplaatst door: John op

En wat dacht u van de consument zelf die het soms nog beter doet dan de verkoper ?! O, nee dat hoort bij het spel….
@ John…inderdaad !

Geplaatst door: MC op

Ben het volledig met John en MC eens. De koper wordt “heilig” verklaard.

Geplaatst door: plh op

Prachtig weer die reacties vanuit de branche…altijd iemand anders die het gedaan heeft…nooit enige zelfreflectie.

Dat autoverkopers al jaren dramatisch scoren in dit soort onderzoeken zegt toch iets. Het niveau van autoverkopers in NL is bedroevend. Gelukkig zijn er enkele goede uitzonderingen, maar dat je toch echt te vreten hebt bij de gratie van de klant dat snapt driekwart niet. Nee..liever zelf met autotjes spelen, want dat is waar de gemiddelde autoverkoper wel op kickt. De klant is voornamelijk een lastige onderbreking.

In de VS pakken ze dit probleem heel anders aan. Daar wordt momenteel veel aandacht besteed om verkopers dmv training op een hoger niveau te krijgen.

NL moet toe naar fors minder showrooms en vervolgens het niveau in deze showrooms sterk opkrikken.

De klant is niet heilig, maar wel koning.

Geplaatst door: Frits op

Als je goed leest wordt er zeker niet altijd de schuld gegeven aan de klant. Maar dat hun niet heilig zijn mag ook zeker duidelijk zijn! Technische mankementen worden verzwegen, schades worden niet gemeld etc. En tuurlijk zijn er ook autoverkopers die niet altijd helemaal zuiver zijn. Helaas maar waar. Maar zoals Frits alles op de verkoper schuiven is weer heel goedkoop. Toch een soort van discriminatie…

Geplaatst door: Een autoverkoper op

Beste Frits,

zou het echt waar zijn dat alleen in de VS ‘dit probleem’ heel anders wordt aangepakt?
In Nederland zijn er natuurlijk helemaal geen professionele opleidingen en cursussen …..
Over de opmerking over minder showrooms heeft u gelijk…….
Door deze automatische marktwerking zal de consument uiteindelijk weer meer gaan betalen voor de aanschaf van zijn auto, doordat de consument dan koopt bij een professionelere verkoper bij de nog overgebleven dealerbedrijven, waardoor de rendementen van deze bedrijven eindelijk weer op een normaal niveau kunnen komen…..de branche moet alleen nog even door de moeilijke tijd heen….

Geplaatst door: John op

Respondent zeg gewoon koper !!!!!!

Geplaatst door: C Kuijten op