BMW boekte in het eerste kwartaal van 2009 nog een verlies van 55 miljoen en kwam over het hele jaar 2009nuit op een winst van 289 miljoen. De winst over Q1 van 2010 is hoger dan verwacht en het wijst op een snel herstel van de wereldwijde vraag naar auto’s uit het premiumsegment. Vooral de opkomende markten dragen hieraan bij, ook andere premiummerken melden sterke groei in de nieuwe markten. Bovendien zou de verkoop van leaseauto;s in de VS en in europa weer stijgen.

BMW verkocht met 316 duizend auto’s bijna veertien procent meer dan in het eerste kwartaal van 2009. De resultaten in China hebben daar een grote bijdrage aan geleverd. "De vraag in China heeft onze resultaten sterk beïnvloed", zegt financiële topman Eichiner van BMW in Financial Times. BMW verkoopt nu een op de vijf auto’s in Azië. BMW heeft plannen bekendgemaakt om voor 560 miljoen euro een tweede fabriek te bouwen in Shenyang. Volgens topman Reithofer zou er in China ook een ‘uitstekende’ vraag zijn naar de nieuwe 5-Serie.

Daimler, belangrijke concurrent van BMW, wist in het eerste kwartaal zijn verkoopcijfers in China te verdubbelen wat eraan bijdroeg dat het verlies van 1,4 miljard euro in het eerste kwartaal van 2009 kon worden omgezet in een winst van 1,2 miljard dit laatste kwartaal. Voor Daimler is China inmiddels de derde markt.