De koppeling tussen de databasemarketing van Sizo en het RDW-kentekenregister van VWE zorgt voor gewilde informatie, zo verwachten de partners. Geïnteresseerden als fleetsales-afdelingen van automerken en verzekeraars en leasemaatschappijen kunnen met de gegevens inzicht verkrijgen in de kenmerken van de wagenparken van bedrijven voordat er überhaupt contact heeft plaatsgevonden.

Tot voor kort kon dit niet altijd, bijvoorbeeld omdat registraties op naam van leasemaatschappijen kunnen plaatsvinden. Dat is het voor geïnteresseerden partijen vaak koffiedik kijken. Door de samenwerking van VWE en Sizo wordt het bijvoorbeeld mogelijk te achterhalen hoeveel auto’s uit een bepaald segment bij een potentiële klant rijden en op welke termijn die auto’s zullen worden vervangen. Dit kan worden aangevuld met analyses van Sizo van de neiging van die potentiële klant om over te stappen naar een ander merk. "Het is een unieke kans voor met name importeurs en dealerorganisaties om het acquisitieproces efficiënter in te richten", denkt Jasper Verweij, business unit manager bij VWE.  

Zo wordt bijvoorbeeld duidelijk in welke branche de meeste auto’s met een A-label rijden. Opvallend detail is dat onderstaande top 5 van branches groen rijden maar dat men intern minder duurzaam opereert. Want deze branches lopen namelijk ook voorop als het gaat om papierverbruik.

Branches Top 5                                       Percentage A-labels in wagenpark

Maatschappelijke dienstverlening       45%

Post en koeriersbedrijven                     43%

Uitzendbureaus                                      37%    

Reisbemiddeling                                   32%    

Ict bedrijven                                             32%