BMW-directielid voor marketing Ian Robertson zei dat de trend positief blijft en dat BMW op koers ligt om ‘zijn eerste plaats als fabrikant van premiummodellen’ in 2010 zeker te stellen. Wereldwijd verkocht BMW in mei 12,3 procent meer auto’s (vanaf 1 januari 14,1 procent meer). Het grootste aandeel in de afgelopen maand werd geleverd door de 7-Serie, die een stijging te zien gaf van 33,6 procent en de 5-Serie sedan met een stijging van 13,1 procent. Mini gaf met een plus van 7,7 procent een meer bescheiden stijging te zien. Ook Rolls-Royce ging goed met een stijging van 145,7 procent (678 auto’s tegen 276 vorig jaar mei). De motorendivisie ging er in mei 19,3 procent op vooruit en vanaf het begin van dit jaar 20,9 procent.

 BMW Group verkopen mei 2010.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding