Grote gangmaker was de Transporter, die 148 duizend maal aan de man werd gebracht en dat is 27 procent meer dan het voorafgaande jaar. De Caddy bederft de zegetocht een beetje, want met 128.700 stuks blijft hij acht procent achter op 2009. Volkswagen haast zich te melden dat de Caddy in 2009 extra profiteerde van de sloopregeling in Duitsland en dat het niveau van toen daarom niet opnieuw kon worden gehaald. De Crafter was met ruim 37 duizend auto’s goed voor een groei van 10,4 procent. De Amarok is in zijn eerste verkoopjaar 22.600 maal verkocht, terwijl er nog veertigduizend getekende orders op het model liggen te wachten. De onsterfelijke Volkswagen T2, het al een tijd niet meer luchtgekoelde, maar verder nog oerklassieke Volkswagen-busje, bleef stabiel met circa 26 duizend nieuwe Braziliaanse eigenaars. In West-Europa groeiden de verkopen van VW Bedrijfswagens met 21 procent naar ongeveer 245 duizend exemplaren.