De verkoop van Lexus explodeert door CT 200h

Het zat er al in dat de lancering van de eerste compacte Lexus het luxemerk geen windeieren zou leggen. De werkelijkheid van de lancering van de CT 200h overtreft alle verwachtingen, zeker in ons land. Nog voor de auto beschikbaar is – dat gebeurt in maart – zijn er al meer bestellingen genoteerd dan Lexus in heel 2010 met zijn hele modellenlijn scoorde.

Directeur Pieter van der Velden verwacht dat de teller in een paar weken tijd wel eens naar achthonderd stuks van de compacte Lexus kon oplopen.  "Vorig jaar zaten we in totaal rond de zevenhonderd Lexussen. We hebben op papier voor dit jaar een doelstelling van rond de vijftienhonderd, maar zoals het nu gaat, zal dat eerder boven de tweeduizend uit komen en wellicht nog aanmerkelijk meer."

De verdrievoudiging betekent een ware verkoopexplosie. Toch wil Lexus het werk met zijn elf dealers blijven doen. Van der Velde: "We hebben nu ook dealers die relatief grote aantallen verkopen en servicen. Denk aan Amsterdam. Afstand is bij een Lexus klant niet echt een probleem. Eerder voor onszelf. Ook met de CT 200h handhaven we de red carpet treatment, waarbij de auto voor service wordt opgehaald en een vervangende auto voor je deur komt te staan."

Van der Velden ziet dat unique selling point als een belangrijke troefkaart om de eigen dealers te beschermen. "We willen het zo lang mogelijk in eigen organisatie houden. Misschien zullen we in de toekomst ook wel servicemogelijkheden via bijvoorbeeld prominente Toyota-dealers mogelijk moeten maken, al was het maar door Europese wetgeving. Maar wat mij betreft, blijven de Lexus dealers zo lang mogelijk aan de bal."

 

Meer hierover in AM3 van 19 februari.

 

De verkoop van Lexus explodeert door CT 200h - Automobielmanagement.nl

De verkoop van Lexus explodeert door CT 200h

Het zat er al in dat de lancering van de eerste compacte Lexus het luxemerk geen windeieren zou leggen. De werkelijkheid van de lancering van de CT 200h overtreft alle verwachtingen, zeker in ons land. Nog voor de auto beschikbaar is – dat gebeurt in maart – zijn er al meer bestellingen genoteerd dan Lexus in heel 2010 met zijn hele modellenlijn scoorde.

Directeur Pieter van der Velden verwacht dat de teller in een paar weken tijd wel eens naar achthonderd stuks van de compacte Lexus kon oplopen.  "Vorig jaar zaten we in totaal rond de zevenhonderd Lexussen. We hebben op papier voor dit jaar een doelstelling van rond de vijftienhonderd, maar zoals het nu gaat, zal dat eerder boven de tweeduizend uit komen en wellicht nog aanmerkelijk meer."

De verdrievoudiging betekent een ware verkoopexplosie. Toch wil Lexus het werk met zijn elf dealers blijven doen. Van der Velde: "We hebben nu ook dealers die relatief grote aantallen verkopen en servicen. Denk aan Amsterdam. Afstand is bij een Lexus klant niet echt een probleem. Eerder voor onszelf. Ook met de CT 200h handhaven we de red carpet treatment, waarbij de auto voor service wordt opgehaald en een vervangende auto voor je deur komt te staan."

Van der Velden ziet dat unique selling point als een belangrijke troefkaart om de eigen dealers te beschermen. "We willen het zo lang mogelijk in eigen organisatie houden. Misschien zullen we in de toekomst ook wel servicemogelijkheden via bijvoorbeeld prominente Toyota-dealers mogelijk moeten maken, al was het maar door Europese wetgeving. Maar wat mij betreft, blijven de Lexus dealers zo lang mogelijk aan de bal."

 

Meer hierover in AM3 van 19 februari.