De resultaten verschillen echter sterk per regio. In de VS kon de GM-dochter zestien procent meer auto’s afzetten, in China vijftien procent maar in Rusland zelfs 54 procent. In Brazilië bleef de groei echter beperkt tot een mager half procentje. Verder worden onder meer ook goede resultaten geboekt in Denemarken, Frankrijk en Turkije, aldus de mededeling van GM waarin Europa als geheel verder niet aan de orde komt. Dat is maar goed ook, want uit de cijfers van de Brusselse autokoepel Acea blijkt dat Chevrolet in ons werelddeel in de eerste helft van het jaar juist 1,1 procent moest inleveren. ‘’Chevrolet is in de Verenigde Staten opgericht met een blik op de wereld door een Zwitserse emigrant. Honderd jaar later blijven de wortels van Louis Chevrolet de vorm van ons bedrijf bepalen. Dat stelt Chevrolet in staat om uitstekende producten en diensten te leveren aan klanten in meer dan honderd landen rond de wereld,” zegt Joel Ewanick, global chief marketing officer bij General Motors in typische marketingtaal. Hij hoopt ook ‘steeds meer mensen binnen de Chevy-wereld te halen, waar ze dan ook in de wereld mogen wonen.’