Alles bij elkaar zal het op jaarbasis gaan om 11,7 miljoen onderhoudsbeurten (zonder glas en schade). Dat zei Jeroen van de Braak, beleidsmedewerker van de RAI Vereniging, op Driving Business Aftermarket. Onder de regie van Automobiel Management werd daar ingezoomd op de aftersalesmarkt in de komende jaren.
Tussen nu en 2020 zullen de service-intervals niet langer worden dan ze nu zijn; die van diesel en benzine zullen naar elkaar toegroeien. De trend van een licht afnemende jaarkilometrage zal doorzetten. Het totale wagenpark zal in 2020 bestaan uit 990 duizend bestelwagens en 8,15 miljoen personenauto’s. Van de nieuwe registraties in 2020 zal tien procent hybride zijn, zeven procent ev, 21 procent diesel, 57 procent benzine, vijf procent lpg, cng en anderen.
Rechts van dit artikel vindt u een fotogalerij van het Driving Business Aftermarket event. Een klik op de foto geeft een vergrote weergave.
Erg jammer dat 1 van de grootste rekenfouten uit de RAI presentatie wordt overgenomen in dit stuk. Het aantal onderhoudsbeurten is een factor 10 hoger!
ruim 1mln beurten op een wagenpark van 9 mln zou wel erg weinig zijn.
Dit bericht is bewerkt door de beheerder op 29-11-2011 20:47.
REACTIE RAI: De eerste prognose van de totale onderhoudsbehoefte in Nederland in 2020 is inderdaad 11.700.000 onderhoudsmomenten (zonder glas en schade).