Roland Berger: top tien trends autobranche

Roland Berger Strategy Consultants heeft de tien belangrijkste trends in de auto-industrie op een rijtje gezet.

Het internationaal opererende strategisch adviesbureau belicht de komende vijftien jaar, op basis van gesprekken met wereldwijd meer dan zestig experts uit de auto-industrie. De top tien van trends ziet er als volgt uit:

1. Verschuiving naar Azië (zowel verkoop als productie. In Europa zullen hierdoor 300 duizend banen gevaar lopen);

2. Regionalisering (steeds minder bedrijven zullen bestuurd worden vanuit één of een klein aantal hoofdkantoren);

3. Gebrek aan ingenieurs (R&D-afdelingen zullen daardoor niet kunnen uitbreiden);

4. Goedkoop en klein (A- en B-segment groeien sterker dan grotere auto’s);

5. Internet (veel auto’s zullen over vijftien jaar continu online zijn);

6. Nieuwe spelers (gevestigde producten krijgen concurrentie van nieuwe technologieën, businessmodellen en low-budgetconcurrenten);

7. Flexibilisering (door toenemende concurrentie wordt flexibiliteit steeds belangrijker om te overleven);

8. Nieuwe spelers (aantal OEM’s groeit. Deels komen ze van buiten de automobielsector);

9. Minder auto’s (vooral bij jonge mensen verliest de auto terrein als primaire vervoerder. In eerste instantie daalt de motorisering vooral in de grote steden, maar later algemeen);

10. Meer marktaandeel duurzame auto’s (ev’s 10% van de verkoop, hybrides 40%; verbrandingsmotor 50%).

Bron: Consultancy.nl

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Roland Berger: top tien trends autobranche - Automobielmanagement.nl

Roland Berger: top tien trends autobranche

Roland Berger Strategy Consultants heeft de tien belangrijkste trends in de auto-industrie op een rijtje gezet.

Het internationaal opererende strategisch adviesbureau belicht de komende vijftien jaar, op basis van gesprekken met wereldwijd meer dan zestig experts uit de auto-industrie. De top tien van trends ziet er als volgt uit:

1. Verschuiving naar Azië (zowel verkoop als productie. In Europa zullen hierdoor 300 duizend banen gevaar lopen);

2. Regionalisering (steeds minder bedrijven zullen bestuurd worden vanuit één of een klein aantal hoofdkantoren);

3. Gebrek aan ingenieurs (R&D-afdelingen zullen daardoor niet kunnen uitbreiden);

4. Goedkoop en klein (A- en B-segment groeien sterker dan grotere auto’s);

5. Internet (veel auto’s zullen over vijftien jaar continu online zijn);

6. Nieuwe spelers (gevestigde producten krijgen concurrentie van nieuwe technologieën, businessmodellen en low-budgetconcurrenten);

7. Flexibilisering (door toenemende concurrentie wordt flexibiliteit steeds belangrijker om te overleven);

8. Nieuwe spelers (aantal OEM’s groeit. Deels komen ze van buiten de automobielsector);

9. Minder auto’s (vooral bij jonge mensen verliest de auto terrein als primaire vervoerder. In eerste instantie daalt de motorisering vooral in de grote steden, maar later algemeen);

10. Meer marktaandeel duurzame auto’s (ev’s 10% van de verkoop, hybrides 40%; verbrandingsmotor 50%).

Bron: Consultancy.nl

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding