DAF meldt dat het marktleider is in Nederland, België, Groot-Brittannië, Polen en Hongarije en ook nog het grootste importmerk in Duitsland en Frankrijk. In Oostenrijk en Tsjechië neemt DAF de tweede plaats in. DAF verwacht dat de markt voor zware trucks in Europa dit jaar op 210 duizend tot 240 duizend voertuigen zal uitkomen. In 2011 had de markt een omvang van 244 duizend eenheden. Voor het lichte segment – waarin DAF actief is met de LF – wordt ervan uitgegaan dat de markt in Europa op een niveau blijft van ongeveer 56 duizend eenheden. DAF zag haar marktaandeel in deze klasse van 6 tot 15 ton het afgelopen stijgen van 7,7 naar 8,9 procent.
"Ons succes is het resultaat van een modern productenprogramma, eersteklas services en een professionele dealerorganisatie", vindt Ron Bonsen, bestuurslid van DAF Trucks en verantwoordelijk voor marketing & verkoop. "Met een marktaandeel van 15,5 procent in het zware segment in Europa zijn wij mooi op weg naar onze doelstelling van 20 procent op de middellange termijn. Natuurlijk zullen wij onze positie in het trekkersegment verder verstevigen. Maar de groei zal vooral ook gerealiseerd moeten worden met ons brede programma twee-, drie- en vierassige bakwagens, waarmee we voor elke specifieke inzet een voertuig op maat leveren."
Proficiat, Nederlands topproduct.
Heb destijds net als vele mede nederlanders een steunaandeeltje DAF gekocht voor FL. 50 om DAF te helpen. Ben TROTS op DAF en zijn/haar medewerkers. Proficiat. Nu doorpakken niet arrogant worden. Nu nog de BRIC landen.
We blijven gewoon de beste. Ook ik kocht toen twee aandeeltjes en ben blij dat ik dat toen heb gedaan en dat we nog steeds een goed produckt maken. Blijf zo door gaan.