Dit blijkt uit cijfers van VWE, bewerkt door Aumacon. Over de maanden gezien was het B2C-verkoopbeeld wat grillig; januari startte met een plus van 5,3 procent, gevolgd door een daling van 3,9 procent in februari en een miniem plusje in maart (+0,5%). In C2C-segment (particulieren onderling) was de handel minder bedrijvig; Q1 werd afgesloten met 2,2 procent minder transacties. De professionele onderlinge handel (B2B) zakte in het eerste kwartaal zelfs met 7,4 procent vergeleken met dezelfde periode in 2011. Volkswagen-occasions staan in alle drie occasionsegmenten aan kop, steeds gevolgd door de met vraagvermindering kampende Opel-occasions. Op de derde plaats in het B2C-segment heeft Ford zich nu genesteld, ten koste van Renault. In de beide andere segmenten staat Renault wel op plek drie. Meer cijfers.
B2C occasions jan. t/m maart |
2012 |
2011 |
% +/- |
|
1 |
Volkswagen |
27.286 |
26.773 |
+1,9% |
2 |
Opel |
26.465 |
28.132 |
-5,9% |
3 |
Ford |
24.480 |
23.719 |
+3,2% |
4 |
Renault |
24.075 |
23.946 |
+0,5% |
5 |
Peugeot |
22.991 |
22.436 |
+2,5% |
6 |
Fiat |
13.407 |
12.364 |
+8,4% |
7 |
Citroën |
11.872 |
11.263 |
+5,4% |
8 |
Toyota |
11.262 |
11.168 |
+0,8% |
9 |
BMW |
9.925 |
9.815 |
+1,1% |
10 |
Volvo |
9.856 |
9.451 |
+4,3% |
totaal |
270.188 |
268.617 |
+0,6% |
|
Bron: VWE; bewerking: Aumacon |