Dit blijkt uit cijfers van VWE, bewerkt door Aumacon. Over de maanden gezien was het B2C-verkoopbeeld wat grillig; januari startte met een plus van 5,3 procent, gevolgd door een daling van 3,9 procent in februari en een miniem plusje in maart (+0,5%). In C2C-segment (particulieren onderling) was de handel minder bedrijvig; Q1 werd afgesloten met 2,2 procent minder transacties. De professionele onderlinge handel (B2B) zakte in het eerste kwartaal zelfs met 7,4 procent vergeleken met dezelfde periode in 2011. Volkswagen-occasions staan in alle drie occasionsegmenten aan kop, steeds gevolgd door de met vraagvermindering kampende Opel-occasions. Op de derde plaats in het B2C-segment heeft Ford zich nu genesteld, ten koste van Renault. In de beide andere segmenten staat Renault wel op plek drie. Meer cijfers.

 

 

B2C occasions

jan. t/m maart

2012

2011

% +/-

1

Volkswagen

27.286

26.773

+1,9%

2

Opel

26.465

28.132

-5,9%

3

Ford

24.480

23.719

+3,2%

4

Renault

24.075

23.946

+0,5%

5

Peugeot

22.991

22.436

+2,5%

6

Fiat

13.407

12.364

+8,4%

7

Citroën

11.872

11.263

+5,4%

8

Toyota

11.262

11.168

+0,8%

9

BMW

9.925

9.815

+1,1%

10

Volvo

9.856

9.451

+4,3%

 

totaal

270.188

268.617

+0,6%

         
 

Bron: VWE; bewerking: Aumacon