Het whitepaper met de titel ‘Automotive Insight’ geeft inzichten in omvang, samenstelling en interesses van consumentengroepen. Daarmee speelt de uitgever van NRC Handelsblad en nrc.next in op de behoefte van adverteerders om een zo effectief mogelijke marketing- en communicatiestrategie te ontwikkelen, gebaseerd op feiten.

Zo blijkt 87 procent van de Nederlanders die geïnteresseerd zijn in auto’s man te zijn. Zij hebben in vergelijking met de gemiddelde Nederlander ook meer interesse in reizen, films, sport, gadgets, wetenschap en techniek, klussen en hebben vaker een voorkeur voor politieke partijen die rechts van het midden opereren. Binnen deze groep leest 38 procent meerdere dagbladen en luistert 40 procent meer dan 21 uur per week naar de radio.

De gegevens in de Insight zijn in opdracht van NRC Media samengesteld door Motivaction, een onafhankelijk bureau voor onderzoek en strategieontwikkeling. Als bronnen gebruikte Motivaction onder andere NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia), STIR (bureau voor internet bereiksonderzoek) en DMS (Decision Makers Survey).

NRC Media heeft behalve voor de autobranche ook Insights beschikbaar voor Financiële dienstverlening, Zakelijke dienstverlening, Kunst en Cultuur en ‘Consumentenelektronica, ICT & Telecom’. Van iedere Insight is een infographic afgeleid, die via weblogs en social media verspreid gaat worden. De volledige versie is beschikbaar op nrcmedia.nl/adverteren.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding