Duitse automobilist blijft werkplaats trouw

Klanten van Duitse autobedrijven zijn trouw aan hun garage, blijkt uit een enquête die is gepubliceerd in het vakblad Kfz-betrieb.

Negentig procent van de eigenaren is in de afgelopen twee jaar niet gewisseld van adres voor reparatie en onderhoud.  Dat deden ze meestal omdat ze goede ervaringen hadden met de garage, maar ook omdat het bedrijf dicht bij ligt, of omdat het voertuig er is gekocht, vanwege het veronderstelde vakmanschap of omdat het adres hen is aanbevolen. Iets meer dan de helft van de klussen werd uitgevoerd door een merkgebonden garage; 31 procent reed naar een onafhankelijk autobedrijf, drie procent naar een fastfitter en de rest koos een niet-officieel adres of voerde de klus zelf uit. Opvallend: twee derde van de geënquêteerden noemt  het vrije kanaal net zo competent als het gebonden kanaal en vijftien procent zelfs beter.

Circa dertig procent van de automobilisten t/m 29 jaar heeft wel eens via internet vervangingsonderdelen, banden of accessoires gekocht. Dat is vaker dan gemiddeld (veertien procent). Online een adres zoeken voor onderhoud en reparatie tegen een vooraf vastgesteld bedrag komt slechts sporadisch voor: één procent van de automobilisten heeft dit wel eens gedaan. Dertien procent zegt echter dat het in de toekomst best een mogelijkheid voor hen zou kunnen zijn.

Duitse automobilist blijft werkplaats trouw - Automobielmanagement.nl

Duitse automobilist blijft werkplaats trouw

Klanten van Duitse autobedrijven zijn trouw aan hun garage, blijkt uit een enquête die is gepubliceerd in het vakblad Kfz-betrieb.

Negentig procent van de eigenaren is in de afgelopen twee jaar niet gewisseld van adres voor reparatie en onderhoud.  Dat deden ze meestal omdat ze goede ervaringen hadden met de garage, maar ook omdat het bedrijf dicht bij ligt, of omdat het voertuig er is gekocht, vanwege het veronderstelde vakmanschap of omdat het adres hen is aanbevolen. Iets meer dan de helft van de klussen werd uitgevoerd door een merkgebonden garage; 31 procent reed naar een onafhankelijk autobedrijf, drie procent naar een fastfitter en de rest koos een niet-officieel adres of voerde de klus zelf uit. Opvallend: twee derde van de geënquêteerden noemt  het vrije kanaal net zo competent als het gebonden kanaal en vijftien procent zelfs beter.

Circa dertig procent van de automobilisten t/m 29 jaar heeft wel eens via internet vervangingsonderdelen, banden of accessoires gekocht. Dat is vaker dan gemiddeld (veertien procent). Online een adres zoeken voor onderhoud en reparatie tegen een vooraf vastgesteld bedrag komt slechts sporadisch voor: één procent van de automobilisten heeft dit wel eens gedaan. Dertien procent zegt echter dat het in de toekomst best een mogelijkheid voor hen zou kunnen zijn.