Dit getal is een schatting van The Financial Times op basis van data van IHS, LMC Auto, PwC Consultancy, UBS en Credit Suisse.  De groei wereldwijd zou vooral moeten komen van een relatief grote vraag naar auto’s in de VS en China, waar men over 2013 een groei verwacht van resp. vijf en tien procent.  In Europa zal de productie dalen met nog eens ruim drie procent in 2013, nadat er in 2012 sprake is geweest van ruim zes procent in 2012. Europa (inclusief Rusland en Turkije) zal naar verwachting 18,3 miljoen auto’s gaan bouwen. Dat is zeventien procent minder dan in het recordjaar 2007, toen de productie uitkwam op 22 miljoen.

De vraag naar auto’s in de regio Europa zal, inclusief de geïmporteerde auto’s, uitkomen op een daling van negentien procent minder dan in 2007. In de regio West-Europa zal het resultaat nog veel slechter zijn, vermoedelijk tot een daling van 23 procent, zo schat The Financial Times.

  

   

   

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding