Het aantal verkochte voertuigen kwam in 2012 in een krimpende markt uit op 665.756 tegenover 683.813 in 2011. Nissans belangrijkste afzetmarkten, het Verenigd Koninkrijk en Rusland,  vertoonden het afgelopen jaar respectievelijk 10 en 11 procent groei. In het Verenigd Koninkrijk besloot Nissan 2012 bovendien met het grootste marktaandeel en verkoopvolume ooit.

Nissan bekrachtigde in Spanje voor het tweede achtereenvolgende jaar zijn positie als best verkopende Aziatische merk, met een marktaandeel van 5,2 procent. In 22 Europese landen behaalde Nissan in 2012 een groter marktaandeel, ondanks het feit dat de Europese automarkt het afgelopen jaar kromp. In elf landen, waaronder Frankrijk, Hongarije, Slowakije, Noorwegen en Oekraïne, groeide het marktaandeel met meer dan 0,4 procentpunt.

Deze groei werd gevoed door de stabiele vraag naar de Nissan QASHQAI. Van dit model werden in Europa 250.578 stuks verkocht, meer dan in 2011 en zes jaar na zijn introductie. Dat aantal was goed voor meer dan een derde van de totale omzet van Nissan in 2012. Ook de Nissan JUKE droeg bij aan de groei van Nissans marktaandeel. De afzet van deze mini-SUV steeg met 13 procent in 2012.