Dacia Sandero blijkt schot in roos

De tweede generatie Dacia Sandero blijkt een schot in de roos. De verkopen van de budgetauto zijn in de eerste 8 maanden van dit jaar gestegen met 59 procent ten opzichte van dezelfde periode van 2012.

In totaal verkocht Dacia 79.586 exemplaren van de Sandero. In Nederland is sprake van ruim 120 procent. Om de levertijden aan de klanten niet te veel te laten oplopen, zal moederbedrijf Renault de productiecapaciteit flink uitbreiden. Dit gebeurt middels een nieuwe productielijn in de Marokkaanse Tangier fabriek. 90 procent van de Sandero’s die daar van de band zullen rollen, zijn bestemd voor Europa.

Met de uitbreiding in Marokko wil Dacia de fabriek in Roemenië ontlasten. Bovendien zijn de loonkosten in het Afrikaanse land laag en ligt de fabriek ook relatief dicht in de buurt van enkele belangrijke afzetmarkten van Dacia. Door de opening van de extra productielijn, kunnen er in Tangier jaarlijks 340.000 auto’s van de band rollen. Voorheen lag de output bij 200.000 stuks. De Marokkaanse fabriek mag zich nu de grootste autoproductie vestiging van Afrika noemen.

Bron: Autointernationaal

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Dacia Sandero blijkt schot in roos - Automobielmanagement.nl

Dacia Sandero blijkt schot in roos

De tweede generatie Dacia Sandero blijkt een schot in de roos. De verkopen van de budgetauto zijn in de eerste 8 maanden van dit jaar gestegen met 59 procent ten opzichte van dezelfde periode van 2012.

In totaal verkocht Dacia 79.586 exemplaren van de Sandero. In Nederland is sprake van ruim 120 procent. Om de levertijden aan de klanten niet te veel te laten oplopen, zal moederbedrijf Renault de productiecapaciteit flink uitbreiden. Dit gebeurt middels een nieuwe productielijn in de Marokkaanse Tangier fabriek. 90 procent van de Sandero’s die daar van de band zullen rollen, zijn bestemd voor Europa.

Met de uitbreiding in Marokko wil Dacia de fabriek in Roemenië ontlasten. Bovendien zijn de loonkosten in het Afrikaanse land laag en ligt de fabriek ook relatief dicht in de buurt van enkele belangrijke afzetmarkten van Dacia. Door de opening van de extra productielijn, kunnen er in Tangier jaarlijks 340.000 auto’s van de band rollen. Voorheen lag de output bij 200.000 stuks. De Marokkaanse fabriek mag zich nu de grootste autoproductie vestiging van Afrika noemen.

Bron: Autointernationaal

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding