De groep schrijft dat succes toe aan de nieuwe modellen zoals de Capture en de nieuwe Clio en Sandero. Met name in Groot-Brittannië maakt daarnaast de low-cost dochter Dacia een ware opmars mee, met ruim 42 procent hogere verkopen dan een jaar eerder.

Renault zag de omzet met 3,2 procent teruglopen naar bijna acht miljard euro. De daling wordt toegeschreven aan ongunstige koersontwikkelingen en aan lagere voorraden. Het aantal verkochte auto’s van Renault nam wereldwijd juist met iets meer dan drie procent toe tot 615 duizend stuks. Terwijl het merk voor Europa spreekt van een ‘positieve commerciële dynamiek’ meldt Renault dat aan de andere kant het stopzetten van de activiteiten in Iran de verkoopcijfers wat drukt. In Brazilië, de tweede markt voor de groep na Frankrijk, wisten de merken van de groep echter weer marktaandeel te winnen. In Rusland, door de samenwerking met Avtovaz nu als derde nationale markt aangemerkt, werden bovendien 17,5 procent meer auto’s verkocht. Renault is daar nu het tweede merk na Lada.