In de voor het merk belangrijkste verkoopregio – West-Europa – verkochten de Spanjaarden ondanks de dalende totale markt 23,5 duizend auto’s meer dan het jaar ervoor: ruim 273 duizend.

In Duitsland zette het merk 76.600 exemplaren af, ruim een vijfde meer dan in 2012 en goed voor een plek in de top tien. Thuisbasis Spanje gaf een verkoopstijging te zien met zes procent naar bijna 59 duizend; het Verenigd Koninkrijk was voor het vijfde achtereenvolgende jaar goed voor groei (zeventien procent": er werden 45.700 Seats verkocht. In Nederland ging het volgens cijfers van RDW en VWE minder crescendo: 9.319 stuks (2012: 12.657, min 26,4 procent). Het marktaandeel nam bij ons af met ruim elf procent, van 2,52 naar 2,23 procent.

De nieuwe Leon staat aan de basis van Seat’s groei. Wereldwijd werden er ruim 102 duizend (+44,4 procent) verkocht. De 5-deurs – de uitvoering die het gehele jaar leverbaar was – is het bestverkochte Seat-model in vele landen (waaronder Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Italië en Turkije). Buiten Europa pluste de verkoop dertien procent, naar 64.600.