Rectificatie: AutoTrack blijkt compleetste occasionportal

Eind vorige week maakte het Franse bureau Autobiz de resultaten bekend van een compleetheidonderzoek onder de belangrijkste occasionportalen. Maar bij nader inzien blijken de gepresenteerde resultaten niet de lading te dekken.

In het onderzoek zijn data van nieuwe én gebruikte auto’s met elkaar vermengd, steeds vaker worden immers ook nieuwe auto’s op deze wijze geadverteerd. Uit een analyse van de echte occasionadvertenties blijkt dat het compleetheidniveau van de occasioncontent gemiddeld beduidend hoger ligt. AutoTrack voert het lijstje aan met een compleetheidscore van maar liefst 96 procent.
De meting vond plaats op 15 februari 2014 en betrof alle grote occasionportalen in Nederland. Ondermeer werd gekeken naar aan- c.q. afwezigheid van foto’s en de (al dan niet) vermelding van de brandstofsoort, telefoonnummer en bouwjaar. Ook het dubbel adverteren leidde tot een verlaging van de compleetheidscore. Dit laatste kwam opvallend vaak voor bij autotekoop.nl. (bron: Autobiz / Aumacon)

 

 

% compleet van alle vertoonde occasion- advertenties

 

AutoTrack

96%

Marktplaats

95%

AutoScout24

95%

Auto Trader

94%

Autotekoop

80%

 
Reacties

Geloof je het zelf…
Over gaspedaal wordt niet gesproken…..?

Geplaatst door: jan P op
Rectificatie: AutoTrack blijkt compleetste occasionportal - Automobielmanagement.nl

Rectificatie: AutoTrack blijkt compleetste occasionportal

Eind vorige week maakte het Franse bureau Autobiz de resultaten bekend van een compleetheidonderzoek onder de belangrijkste occasionportalen. Maar bij nader inzien blijken de gepresenteerde resultaten niet de lading te dekken.

In het onderzoek zijn data van nieuwe én gebruikte auto’s met elkaar vermengd, steeds vaker worden immers ook nieuwe auto’s op deze wijze geadverteerd. Uit een analyse van de echte occasionadvertenties blijkt dat het compleetheidniveau van de occasioncontent gemiddeld beduidend hoger ligt. AutoTrack voert het lijstje aan met een compleetheidscore van maar liefst 96 procent.
De meting vond plaats op 15 februari 2014 en betrof alle grote occasionportalen in Nederland. Ondermeer werd gekeken naar aan- c.q. afwezigheid van foto’s en de (al dan niet) vermelding van de brandstofsoort, telefoonnummer en bouwjaar. Ook het dubbel adverteren leidde tot een verlaging van de compleetheidscore. Dit laatste kwam opvallend vaak voor bij autotekoop.nl. (bron: Autobiz / Aumacon)

 

 

% compleet van alle vertoonde occasion- advertenties

 

AutoTrack

96%

Marktplaats

95%

AutoScout24

95%

Auto Trader

94%

Autotekoop

80%

 
Reacties

Geloof je het zelf…
Over gaspedaal wordt niet gesproken…..?

Geplaatst door: jan P op