In het onderzoek zijn data van nieuwe én gebruikte auto’s met elkaar vermengd, steeds vaker worden immers ook nieuwe auto’s op deze wijze geadverteerd. Uit een analyse van de echte occasionadvertenties blijkt dat het compleetheidniveau van de occasioncontent gemiddeld beduidend hoger ligt. AutoTrack voert het lijstje aan met een compleetheidscore van maar liefst 96 procent.
De meting vond plaats op 15 februari 2014 en betrof alle grote occasionportalen in Nederland. Ondermeer werd gekeken naar aan- c.q. afwezigheid van foto’s en de (al dan niet) vermelding van de brandstofsoort, telefoonnummer en bouwjaar. Ook het dubbel adverteren leidde tot een verlaging van de compleetheidscore. Dit laatste kwam opvallend vaak voor bij autotekoop.nl. (bron: Autobiz / Aumacon)
% compleet van alle vertoonde occasion- advertenties |
AutoTrack |
96% |
Marktplaats |
95% |
AutoScout24 |
95% |
Auto Trader |
94% |
Autotekoop |
80% |
Geloof je het zelf…
Over gaspedaal wordt niet gesproken…..?