Het is Seat’s beste verkoopresultaat sinds 2007. Over de afgelopen twee jaar bedroeg de cumulatieve verkooptoename 21,7 procent.

De Leon-range is voor een belangrijk deel verantwoordelijk voor die sterke cijfers. In 2014 stegen de verkopen van het model met vijftig procent tot 154.100 auto’s. Sinds de lancering van de nieuwe modelgeneratie in 2012 zijn de Leon-verkopen meer dan verdubbeld, mede vanwege het feit dat het model voortaan in drie koetswerkvarianten leverbaar is. Voor het eerst heeft de Leon nu de Ibiza ingehaald als het bestverkochte model van Seat. Volgens Seat Executive Committee Chairman Jürgen Stackmann is de Leon de tweede pijler geworden en heeft het "nieuwe kopers naar ons merk getrokken. Nu is het zaak die groei te consolideren. Het modelaanbod blijft groeien en wordt dit jaar verder vernieuwd. Bovendien maken we ons op voor de komst van onze compacte SUV, in 2016."

Nederland

In Nederland groeide Seat vorig jaar naar 11.013 verkochte exemplaren, tegen 9.321 in 2013. De progressie komt volledig op het conto van de Leon (van 2.635 naar 6.518); alle overige Seat-modellen moesten in ons land een achteruitgang in verkoop noteren. In Duitsland verkocht het merk vorig jaar 84.600 auto’s, een plus van 10,4 procent. Gedurende de afgelopen vier jaar realiseerden de Spanjaarden er overigens bijna een verdubbeling in de verkopen (2010: 43.000).

Qua absolute aantallen wist de producent op de thuismarkt de grootste verkooptoename te realiseren (+8.500), resulterend in 67.500 verkochte auto’s in 2014, een stijging van 14,5 procent. Het Verenigd Koninkrijk completeert de top-drie van Seat’s belangrijkste markten met opnieuw een verkooprecord, het vierde op rij. Voor het eerst verkocht het merk daar meer dan vijftigduizend auto’s in een jaar tijd (53.400, +16,8 procent). Ook in Italië (+28,1 procent) en Portugal (+79,9 procent) presteerde de VW-dochter in 2014 uitstekend.