Occasionverkoop B2C in augustus 3,7% achteruit

De Nederlandse autobedrijven verkochten in augustus tezamen 81,5 duizend occasions aan eindgebruikers, een afname van 3,7 procent ten opzichte van augustus 2014 toen het om 84,6 duizend stuks ging.

Dit en meer blijkt uit cijfers van VWE, bewerkt door Aumacon. Dit resultaat in augustus staat haaks op de zich positief ontwikkelende nieuwverkopen. Alleen de professionele handel (B2B) boekte in augustus vooruitgang met +3,4 procent. Het handelskanaal verkocht onderling 54,8 duizend gebruikte auto’s tegenover 53 duizend in augustus 2014. Behalve de autobedrijven waren ook de particulieren onder elkaar (C2C) minder actief; 51 duizend occasions verkochten zij aan elkaar, een jaar voordien waren dat nog 53 duizend stuks waarmee in augustus een daling van 3,9 procent voor dit particuliere segment genoteerd werd. Meer cijfers

Cumulatief noteerden de autobedrijven dit jaar tot en met augustus totaal 726 duizend occasions, tegenover ruim 696 duizend stuks in de eerste acht maanden van 2014 – een toename van 4,3 procent. Het C2C-segment viel in diezelfde periode terug naar 446,6 duizend stuks tegenover 455,6 duizend stuks tot en met augustus 2014, een verlies van 2 procent. De B2B-handel draaide in de eerste acht maanden licht positief met 483,8 duizend stuks tegenover 481 duizend vorig jaar, een plus van 0,7 procent.

Midden augustus kon de Nederlandse consument kiezen uit 489 duizend verschillende occasions, zo blijkt uit cijfers van de VWE / autobiz Occasionmonitor. Een gestaag groeiende minderheid daarvan (97,5 duizend stuks) wordt aangeboden door particulieren, de overige 391,4 duizend occasions stonden bij autobedrijven op voorraad.

 

 

 

Occasionverkoop B2C in augustus 3,7% achteruit - Automobielmanagement.nl

Occasionverkoop B2C in augustus 3,7% achteruit

De Nederlandse autobedrijven verkochten in augustus tezamen 81,5 duizend occasions aan eindgebruikers, een afname van 3,7 procent ten opzichte van augustus 2014 toen het om 84,6 duizend stuks ging.

Dit en meer blijkt uit cijfers van VWE, bewerkt door Aumacon. Dit resultaat in augustus staat haaks op de zich positief ontwikkelende nieuwverkopen. Alleen de professionele handel (B2B) boekte in augustus vooruitgang met +3,4 procent. Het handelskanaal verkocht onderling 54,8 duizend gebruikte auto’s tegenover 53 duizend in augustus 2014. Behalve de autobedrijven waren ook de particulieren onder elkaar (C2C) minder actief; 51 duizend occasions verkochten zij aan elkaar, een jaar voordien waren dat nog 53 duizend stuks waarmee in augustus een daling van 3,9 procent voor dit particuliere segment genoteerd werd. Meer cijfers

Cumulatief noteerden de autobedrijven dit jaar tot en met augustus totaal 726 duizend occasions, tegenover ruim 696 duizend stuks in de eerste acht maanden van 2014 – een toename van 4,3 procent. Het C2C-segment viel in diezelfde periode terug naar 446,6 duizend stuks tegenover 455,6 duizend stuks tot en met augustus 2014, een verlies van 2 procent. De B2B-handel draaide in de eerste acht maanden licht positief met 483,8 duizend stuks tegenover 481 duizend vorig jaar, een plus van 0,7 procent.

Midden augustus kon de Nederlandse consument kiezen uit 489 duizend verschillende occasions, zo blijkt uit cijfers van de VWE / autobiz Occasionmonitor. Een gestaag groeiende minderheid daarvan (97,5 duizend stuks) wordt aangeboden door particulieren, de overige 391,4 duizend occasions stonden bij autobedrijven op voorraad.