Belgische autofederatie ook actief in Luxemburg

De Belgische autofederatie Febiac heeft voor het eerst een vertegenwoordiger aangesteld in Luxemburg.

Febiac doet dat omdat het meerendeel van haar ruim 140 zowel op de Belgische als op de Luxemburgse markt actief is. FEBIAC vertrouwt deze taak toe aan Guido Savi als FEBIAC Advisor Luxemburg. Savi heeft een licentie in economische en administratieve wetenschappen en beschikt over een internationale ervaring in het bedrijfsleven. 

Luxemburg is één van de kleinste automarkten van Europa maar bepaald niet de kleinste. Volgens het laatste overzicht van de Europese koepel Acea werden er in het eerste kwartaal in Luxemburg precies 12.965 nieuwe auto’s verkocht. Dat was weer bijna negen procent meer dan een jaar eerder. De Luxemburgse markt is daarmee een stuk groter dan die in de Balkanlanden Estland, Letland en Litouwen maar ook worden er aanzienlijk meer auto’s verkocht dan in Bulgarije. Nog een vergelijking: in dezelfde periode kwam Griekenland niet verder dan 15.326 nieuwe personenauto’s.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Belgische autofederatie ook actief in Luxemburg - Automobielmanagement.nl

Belgische autofederatie ook actief in Luxemburg

De Belgische autofederatie Febiac heeft voor het eerst een vertegenwoordiger aangesteld in Luxemburg.

Febiac doet dat omdat het meerendeel van haar ruim 140 zowel op de Belgische als op de Luxemburgse markt actief is. FEBIAC vertrouwt deze taak toe aan Guido Savi als FEBIAC Advisor Luxemburg. Savi heeft een licentie in economische en administratieve wetenschappen en beschikt over een internationale ervaring in het bedrijfsleven. 

Luxemburg is één van de kleinste automarkten van Europa maar bepaald niet de kleinste. Volgens het laatste overzicht van de Europese koepel Acea werden er in het eerste kwartaal in Luxemburg precies 12.965 nieuwe auto’s verkocht. Dat was weer bijna negen procent meer dan een jaar eerder. De Luxemburgse markt is daarmee een stuk groter dan die in de Balkanlanden Estland, Letland en Litouwen maar ook worden er aanzienlijk meer auto’s verkocht dan in Bulgarije. Nog een vergelijking: in dezelfde periode kwam Griekenland niet verder dan 15.326 nieuwe personenauto’s.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding