Opel sjoemelt met verkoopcijfers

Opel heeft de verkoopcijfers in Duitsland opgepoetst door door het bedrijf zelf geregistreerde auto’s die worden geleast door eigen medewerkers, hun familieleden en gepensioneerde werknemers mee te tellen.

Opel kwam over de eerste helft van dit jaar ‘officieel’ op een marktaandeel van 7,1 procent maar als de ruim 60.000 eigen leasewagens niet worden meegeteld dan daalt dat getal naar 4,5 procent.

Dat heeft Automobilwoche onthuld. Volgens Opel is er niets mis met de door haar gehanteerde rekenwijze: "Bij de registratie telt Opel de auto’s van werknemers en voormalige werknemers mee. We zijn juist blij dat onze mensen achter Opel staan en dat het aantal Opels dat wordt gebruikt door werknemers en hun gezinsleden nog steeds toeneemt. Omdat wij een Duits bedrijf zijn, komen we zo noodzakelijkerwijs hoger uit dan concurrenten die auto’s uit het buitenland invoeren," aldus een woordvoerder. Volgens Automobilwoche poetsen ook andere Duitse fabrikanten hun verkoopcijfers op maar niet in de mate waarin dat bij Opel gebeurt.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Opel sjoemelt met verkoopcijfers - Automobielmanagement.nl

Opel sjoemelt met verkoopcijfers

Opel heeft de verkoopcijfers in Duitsland opgepoetst door door het bedrijf zelf geregistreerde auto’s die worden geleast door eigen medewerkers, hun familieleden en gepensioneerde werknemers mee te tellen.

Opel kwam over de eerste helft van dit jaar ‘officieel’ op een marktaandeel van 7,1 procent maar als de ruim 60.000 eigen leasewagens niet worden meegeteld dan daalt dat getal naar 4,5 procent.

Dat heeft Automobilwoche onthuld. Volgens Opel is er niets mis met de door haar gehanteerde rekenwijze: "Bij de registratie telt Opel de auto’s van werknemers en voormalige werknemers mee. We zijn juist blij dat onze mensen achter Opel staan en dat het aantal Opels dat wordt gebruikt door werknemers en hun gezinsleden nog steeds toeneemt. Omdat wij een Duits bedrijf zijn, komen we zo noodzakelijkerwijs hoger uit dan concurrenten die auto’s uit het buitenland invoeren," aldus een woordvoerder. Volgens Automobilwoche poetsen ook andere Duitse fabrikanten hun verkoopcijfers op maar niet in de mate waarin dat bij Opel gebeurt.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding