De groei lijkt daarmee flink te versnellen want over de eerste acht maanden komt de toename bij Volvo Cars uit op 8,7 procent.

China is met 9.616 Volvo’s nu goed voor een kwart van de omzet. Het aantal in China verkochte auto’s lag in augustus ook weer bijna 26 procent hoger dan een jaar eerder terwijl de toename over de eerste acht maanden uitkomt op bijna 30 procent. De regio Europa, het Midden-Oosten en Afrika doet het niet veel slechter met een kleine 19 procent toename naar 15.637 auto’s. Volvo deed het hier vooral goed in Zweden, waar het thuismerk met 4.853 auto’s een groei van liefst 49 procent wist te realiseren, en in landen als Duitsland, Frankrijk en Italië. In de Amerika’s wist het Zweedse merk na een wat zwakkere periode ook weer groei te realiseren, en wel met 5 procent naar 9.486 exemplaren waarvan 7.994 in de Verenigde Staten.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding