‘Infiniti is on a roll’

‘Infiniti is on a roll’ roept moederbedrijf Nissan naar aanleiding van de verkoopcijfers van het luxe merk.

In de eerste elf maanden van dit jaar verkocht Infiniti wereldwijd 221.204 nieuwe voertuigen, dat is acht procent meer dan in dezelfde periode in 2016 en een nieuw record.

In de Verenigde Staten boekte Infiniti in die periode 14 procent winst. Daar werden met 137.163 auto’s ook meer dan de helft van alle Infiniti’s verkocht. In China boekte het merk nog een procentje meer groei terwijl de verkopen in een land als Taiwan een kwart hoger uitkwamen. In Europa blijft het merk met 15.682 exemplaren echter nog altijd een niche-speler.

Infiniti heeft verder veel verwachtingen van twee nieuwe middenklasse SUV’s die vorige week werden onthuld. Verkoopdirecteur Christian Meunier: "Het midsize premiesegment is één van de snelst-groeiende in de wereld, waarmee onze nieuwe modellen op de juiste tijd en ook met de juiste technologie komen. We danken onze dealers in de hele wereld voor hun inzet en toewijding aan ons merk."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

‘Infiniti is on a roll’ - Automobielmanagement.nl

‘Infiniti is on a roll’

‘Infiniti is on a roll’ roept moederbedrijf Nissan naar aanleiding van de verkoopcijfers van het luxe merk.

In de eerste elf maanden van dit jaar verkocht Infiniti wereldwijd 221.204 nieuwe voertuigen, dat is acht procent meer dan in dezelfde periode in 2016 en een nieuw record.

In de Verenigde Staten boekte Infiniti in die periode 14 procent winst. Daar werden met 137.163 auto’s ook meer dan de helft van alle Infiniti’s verkocht. In China boekte het merk nog een procentje meer groei terwijl de verkopen in een land als Taiwan een kwart hoger uitkwamen. In Europa blijft het merk met 15.682 exemplaren echter nog altijd een niche-speler.

Infiniti heeft verder veel verwachtingen van twee nieuwe middenklasse SUV’s die vorige week werden onthuld. Verkoopdirecteur Christian Meunier: "Het midsize premiesegment is één van de snelst-groeiende in de wereld, waarmee onze nieuwe modellen op de juiste tijd en ook met de juiste technologie komen. We danken onze dealers in de hele wereld voor hun inzet en toewijding aan ons merk."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding