Eind november stond de stand al op 422.500, een toename met 12 procent vergeleken met dezelfde maand in 2016. "Dat is aanzienlijk meer dan we aan het begin van het jaar hadden verwacht. Dit is alleen mogelijk geweest met toonaangevende producten en met uitstekende teams, zeker gezien het feit dat we in sommige regio’s toch met tegenwind te kampen hebben," zegt Martin Daum die in de directie verantwoordelijk is voor trucks en bussen. Uit Daum’s woorden blijkt daarbij ook dat de ontwikkelingen bij vrachtauto’s parallel lopen met die bij personenwagens: "We hebben het afgelopen jaar hard gewerkt aan efficiënte, elektrische, geautomatiseerde en connected trucks," zegt hij.

Regionaal gezien deden de Daimler Trucks het vooral goed op de Noord-Amerikaanse markt die goed is voor een derde van de totale verkopen. De Duitsers zijn in de VS ook marktleider in middelzware en zware vrachtwagens, benadrukt Daum. In Europa bleef de omzetgroei beperkt tot drie procent, waarbij het wel het meest verkochte merk in Duitsland zelf blijft. Verder weet Daimler jaarlijks tussen de 30.000 en 40.000 vrachtwagens te verkopen in landen als Japan en Indonesië. Het Duitse merk is ook actief in China maar die cijfers worden niet meegeteld omdat de verkopen daar verlopen via een joint-venture met een Chinese partner.