Wordt ingecalculeerd dat juni 2018 twee werkdagen meer had, dan komt de groei nog altijd uit op acht procent, zo meldt het Comité des Constructeurs Français des Automobiles CCFA. Over de eerste zeven maanden van dit jaar laat de Franse automarkt daarmee een groei van 6,3 procent zien. Bij occasions blijft de toename voor de afgelopen maand echter beperkt tot net één procent.

Over zeven maanden gezien is Jeep ook in Frankrijk een succesnummer met 43 procent hogere verkopen. Verder verkochten Fiat, DS, Dacia maar ook Hyundai een kwart meer auto’s terwijl Kia met 20 procent groei eveneens goed scoort. Van de thuismerken doet Peugeot het nog altijd het beste met bijna negen procent hogere verkopen. Wat marktaandeel betreft moet Peugeot met 18 procent echter nog altijd Renault met 19,4 procent voorgaan. Dat betekent dus, met andere woorden, dat nagenoeg twee op de vijf in Frankrijk verkochte personenauto’s nog altijd een Renault of een Peugeot is.