BMW verkoopt ruim 140.000 elektrische auto’s

De BMW Groep heeft vorig jaar 142.600 elektrische auto’s kunnen verkopen, dat is bijna 40 procent meer dan in 2017.

Over de hele linie kwamen de verkopen van BMW, Mini en Rolls-Royce met bijna 2,5 miljoen exemplaren net één procent hoger uit terwijl Mini een kleine drie procent moest inleveren. In Europa haalde de groep 1,1 miljoen verkopen, vrijwel even veel als in 2017, terwijl in Noord-Amerika ruim één procent en in Zuid-Amerika een goede acht procent meer auto’s werden afgezet. China liet voor het Duitse merk ondanks de problemen daar een groei van bijna acht procent zien.

BMW is vooral trots op het succes van de elektrische modellen, met de plug-in hybride BMW 530e als topper en de MINI Countryman Cooper S E ALL4 op ruime afstand als tweede. Van de all-electric i3 werden er met 34.800 stuks een goede tien procent meer verkocht. De BMW Groep zegt dat het met deze aantallen de doelstellingen voor elektrische auto’s in 2018 heeft gerealiseerd. “Sinds de lancering van de i3 in 2013 hebben we de verkopen van elektrische voertuigen snel op kunnen voeren. Dit uitstekende resultaat en ons indrukwekkende marktaandeel bewijst dat onze auto’s precies zijn wat de klant zoekt. In landen met voldoende infrastructuur en overheidssteun zien we hoe snel elektromobiliteit de norm kan worden. Ik ben vol vertrouwen dat er eind dit jaar een half miljoen elektrische auto’s van de BMW Groep op de weg zijn,” zegt CEO Harald Krüger.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

BMW verkoopt ruim 140.000 elektrische auto’s - Automobielmanagement.nl

BMW verkoopt ruim 140.000 elektrische auto’s

De BMW Groep heeft vorig jaar 142.600 elektrische auto’s kunnen verkopen, dat is bijna 40 procent meer dan in 2017.

Over de hele linie kwamen de verkopen van BMW, Mini en Rolls-Royce met bijna 2,5 miljoen exemplaren net één procent hoger uit terwijl Mini een kleine drie procent moest inleveren. In Europa haalde de groep 1,1 miljoen verkopen, vrijwel even veel als in 2017, terwijl in Noord-Amerika ruim één procent en in Zuid-Amerika een goede acht procent meer auto’s werden afgezet. China liet voor het Duitse merk ondanks de problemen daar een groei van bijna acht procent zien.

BMW is vooral trots op het succes van de elektrische modellen, met de plug-in hybride BMW 530e als topper en de MINI Countryman Cooper S E ALL4 op ruime afstand als tweede. Van de all-electric i3 werden er met 34.800 stuks een goede tien procent meer verkocht. De BMW Groep zegt dat het met deze aantallen de doelstellingen voor elektrische auto’s in 2018 heeft gerealiseerd. “Sinds de lancering van de i3 in 2013 hebben we de verkopen van elektrische voertuigen snel op kunnen voeren. Dit uitstekende resultaat en ons indrukwekkende marktaandeel bewijst dat onze auto’s precies zijn wat de klant zoekt. In landen met voldoende infrastructuur en overheidssteun zien we hoe snel elektromobiliteit de norm kan worden. Ik ben vol vertrouwen dat er eind dit jaar een half miljoen elektrische auto’s van de BMW Groep op de weg zijn,” zegt CEO Harald Krüger.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding